BMW noviteti za Srbiju

 Dve premijere i jedna predpremijera prikazani  medijima i gostima na Adi

Čak tri modela automobila  bavarske fabrike prikazani su na Adi kraj zelenih golferskih tepiha toga dana. Dve premijere za srpsko i tržište regiona ali i jedna predpremijera, toliko eksluzivna da su nas iz sjajnog marketing tima Delta motorsa –predstavnika poznatih marki, zamolili da ne objavljujemo fotogarfije onoga što će zaparavo biti tek pokazano, zvanično, na štandu BMW na salonu u Parizu– novi „iks 5” Kako smo već i najavili premijerno na Pinkli, videli smo „iks 4”. potom novu akviziciju „serije osam” i  novi model, legendaran na ovim prostorima, „iks– 5”.   Za  „iks 4” je predstavljanjem na Adi i zvanično započela prodaja u Srbiji. Skoro dve decenije se čekao naslednik legendarne „osmice” koja je i sada postavila neke nove tehnološke granice, inovacije ali i rešenja koja će biti primenjena i u drugim modelima ostatka game.

Nova zver u BMW ergeli

Novu, drugu generaciju „serije 8” odlikuje skladna silueta, dugačka hauba i veće međuosovinsko rastojanje, koje garantuje da će auto biti veoma udoban na dugačkim putovanjima, ali i brz na trkačkoj stazi.„Serija 8” dolazi sa dve opcije agregata. Model „840 xd” je uz poznati redni 6-cilindrični BMW dizel motor, i jedini dizel u klasi sa snagom od  320 KS i ubrzanjem od 4,9 s do 100km/h. Sam „850 xi” je stigao sa novom generacijom agregata „V8 twin turbo” benzinskog motora sa 530 KS i ubrzanjem od 3,7 s do 100 km/h. Jednu od najbitnijih dizajnerskih promena čini spojeni „double kidney grill“(dvobubrežni gril – rešetka) i najtanja prednja svetlosna grupa. U luksuznoj, standardnoj opremi, postoji niz odličija luksuza ali sportskih atributa uz jake agregate i sjano vešanje. Tu su sedišta presvučena najfinijom Merino kožom, centralni informacioni ekran od 10,25 inča kao i integralno aktivno upravljanje „iks drajv” kao i „M” adaptivno oslanjanje uz karbonske delove, izuzetno lagan sa početnom cenom od 99.900 evra u dizel verziji motora za ovog savršenog luksuznog trkača.

Najtanja prednja svestlosna grupa, novi BMW „serija 8”

Zato smo u kraćem razgovoru upitali Miloša Miloševića direktora marketinga „Delta motorsa” za plasman i i interesovanje za ove modele bavarskog giganta u nas.

–Kako je „iks 4” stigao još pre mesec dana, prodaja je upravo počela u svim salonima–rekao je na početku Miloš Milošević.– To je segment automobila koji je započeo  model „iks 6” pa zatim „iks 4” i „iks 2”, koji zapravo predstavljaju „sport aktiviti kupe”. Oni se na našem tržištu sve više prodaju i  u odnosu na model koji nisu SUV vlada  velika potražnja za njima. Što se tiče druge premijere, kao što BMW ima „M” , pa „I” segment imamo i luksuzni koji je stigao sa „serijom 7” koji smo pre dve godine i predstavili na tržištu Srbije. Sada je pred nama izuzetno luksuzna „serija 8” u kojoj će se naći i model „iks 7” koji ćemo videti na Beogradskom sajmu automobila u martu. Tu je i bonus, ali bez fotografija  još pre Pariza, novi „iks 5”–.

Kok pit „serije 8”, luksuz i tehnologija i sedišta od Merinio kože

Kad može da se, kod nas popularni „iks 5”, očekuje u prodaji?

–Pa, BMW serije „8” i „iks 5” možemo očekivati od sredine novembra kad će biti dostupna i demo vozila za test–.

Koliko je tehnoloških noviteta u ovim modelima?

–Svaka nova generacija donosi nešto novo–nastavio je Milošević,– inovativniji „iks drajv” sistem … Svaka nova generacija sve bolje reaguje na različite podloge po kojima se vozi i sama se prilagođava kao novi „iks 5” da li po kamenju ili klizavom putu. Tako da sam prebacuje snagu na jednu tačku na podlozi koja kliza– „grip”. Prilagođava se sam uslovima puta a  vozač može da isključi sistem koji misli da mu nije potreban.

Glamurozno predstavljanje dve premijere i jedna predpremijera –Golf klub na Adi

I pored mnogih problema vi uporno  promovišete elektro vozila, „I” seriju BMW–a?

–Aktivno radimo da bi promovisali elektro vozila– rekao je ovaj stručnjak.

–Jer pored velikih ušteda, tu je i benfit smanjenja izduvnih gasova, što je važno za naš život kao i da je elektro vozila sve više na našim drumovima. Mi dajemo doprinos ali mislimo da bi bili potrebne i pogodnosti od strane države za vlasnike ovakvih automobila. Kao što su besplatni parking , više mesta za besplatno punjenje, možda i olakšice u vidu plaćanja poreza. Dobar primer je Norveška, zemlja sa najvećim brojem ovakvih automobila na broj stanovnika. Napravili su ogromne prednosti za sve koji ih nabavljaju, jer je u eksploataciji daleko povoljnije da uzmu električne, umesto motora na unutrašnje sagorevanje. Ovo je važno  pogotovu za gradske sredine, gde je velika koncentracija izduvnih gasova, pa bi to bio pomak ukoliko se izbalansiraju cene. Da ljudi mogu da kupuju električna vozila, jer su svesni, u suprotnom, svih štetnih uticaja na životniu sredinu –rekao je na kraju Miloš Milošević.Čitavom događaju prisustvovali su uz predstavnike medija stručnjaci matične fabrike, drugi ugledni gosti kao i Aleksandra Đurđević– direktor Delta motorsa.

Tekst: D.K.–I.

Foto: Delta motors i D.K. –I.