Vozili smo novu generaciju „reno koleosa” od Beograda preko Budimpešte do Beča
Kako bolje oceniti neki automobil osim da ga voziš na dužem putu. Uz dobre ideje marketing tima Reno–Nisan Srbija, novi, najveći SUV u trilingu posle „kaptura” i „kađara”–„reno koleos” povezli smo od Beograda do Beča. Neko će reći, nije to baš neka zahtevna ruta od oko 1.000 kilometara da bismo upoznali novi model Renoa. Ali bez obzira na dobre puteve, dobija se uvid sa koliko luksuza, udobnosti i dobrih strana (male potrošnje ) mirne eksploatacije, raspolaže „koleos” tako i najavljen kao najveći i najluksuzniji u gami ovog francuskog giganta. Stvoren da se umeša u premijum klasu SUV vozila kojom dominiraju nemački proizvođači, „koleos” nudi upravo to možemo reći, posle udobne, besprekorne vožnje od nešto više od hiljadu kilometara u luksuznoj verziji „inisijal Pari”. Ima prednosti kada krećete na put ovakvim automobilom jer nema previše pripreme, sve je pripremljeno, nakon vizuelne kontrole i provere pneumatika , tečnosti i goriva Reno eksperta Miroslava Živića pošli smo opušteno u malu traversadu do prestolnog grada nekadašnje Autro Ugarske monarhije Beča preko Budimpešte. Sam osećaj kad vozite verziju koja je luksuzno opremljena u kožnim sedištim koje sjajno drže vozača uz automatski menjač uz pregledne instrumente i elektroniku i vaše je samo da obratite pažnju na brzinu mada tempomat i to reguliše pa uživanje u vožnji je ovim snažnim automobilom potpuno. Jedino što vas brine, dok obraćate pažnju na saobraćaj, je koliko ćete čekati na opterećenoj granici jer su kolone pred praznik bile zaista ogromne.
Ali u luksuznom automobilu kakav je „koleos” sa opremom „inisijal Pari” nije teško ništa. Ciljano smo vozili starim putem do Subotice i jezera Palić preko Banstola, Karlovaca i Novog Sada uz veliko uživanje. Prelepo vreme, ne previše opterećen put omogućili su praktično zanimljivu istorijsko kulturnu turu kraj centra duhovnosti i pismenosti– Karlovaca pa Petrovaradina uz stare građevine i jednu od najlepših tvrđava na Dunavu. Agregat u „koleosu” od 175 konjskih snaga i i dve litre zapremine je samo „preo” a automatski CVT menjač neosetno prolazio kroz stepene prenosa bilo da smo se nalazili na uzbrdici ili ravnom delu.
Simbioza sa Nisanom očigledno je uticala, ne samo na prvu generaciju „koleosa”(2008.god) već i sada, pruzimanjem platforme od „ nisan iks –trejla”. Luksuzno nadograđena, uz prepoznatljiv svetlosni „potpis” sa „talismana” izmenjeno pročelje, visoki bokovi, puno staklenih površina i preglednost, uz sjajnu pogonsku gamu, pa uspeh koleosa na tržištu nije čudo. Pogotovu jer je opremljenošću ušao u segment premijum vozila što dodatno daje svim potencijalnim kupcima veliki plus uz daleko niže cene od klase u koju je zapravo „stupio”.
Novi „reno koleos” je premijerno prikazan 2016. godine u Pekingu, nakon čega je počela prodaja u Australiji, Aziji, Južnoj Americi i na Bliskom Istoku. „Koleos” je na Stari kontinent stigao u junu prošle godine, a od oktobra 2017.godine je i zvanično u ponudi na srpskom tržištu. Dužina automobila iznosi 4. 470 milimetara, a širina 1.840 mm. Prednjim delom prepoznatljiva maska hladnjaka sa velikim logom francuskog proizvođača i LED svetlosne grupe sa dnevnim svetlima u obliku bumeranga. Posebnu pažnju na zadnjem delu privlače svetla sa 3D grafikom.
„Koleos” je tipičan predstavnik svoje kategorije, odlikuje se visokim prednjim delom, integrisanim branikom uz par hromiranih manjih horizontalnih lajsni postavljenih iznad maglenki, izgleda moderno i robustno. U braniku se nalazi i širok usisnik vazduha, dok je na samom donjem kraju prisutna plastična ploča boje hroma praktično upotpunjuje dizajn čitavog „koleosa”. Na samom donjem delu vrata nalaze se plastični štitnici koji štite od udara kamenčića. Točkovi od 17 do 19 inča u ponudi novog „koleosa” poboljšavaju stabilnost i upravljivost vozila i dodaju sportsku notu. Na samom telu retrovizora smešteni su bočni pokazivači pravca što je postalo uobičajeno tehničko rešenje u kontrukciji modernih vozila.
Ono što je važno pomenuti je izuzetno dobra zvučna i toplotna izolacija pa smo klimu uključili tek kada smo prešli granice, posle 120 minuta provedenih u koloni za prelaz u EU iako se napolju temeperatura bližila podeoku od 30 stepeni Celzijusa. Samo zadržavanje od strane mađarskih carinika nije bilo dugo, već ekspeditivno i brzo, ali je količina automobila toliko velika, a još od migrantske krize kontrole vozila su daleko detaljnije, pa se sve oduži. Uglavnom, kada smo krenuli čitač znakova na displeju odmah je ubeležio novu cifru na komandnoj tabli od dozvoljenih 130 kilometara na čas, po autoputevima Mađarske. Kupovina „vinjete” za auto put od 27, 5 evra za Mađarsku i Austriju na rok od deset dana obavljena je brzo i bez zadržavanja. Važno je napomenuti da su kazne drastične ukoliko zaboravite da kupite vinjetu, pa ako polazite na put obavezno to učinite. Mada to je moguće učiniti već i pre prelaska granice, u dinarima po Subotici ili okolini granice. Ipak, budite oprezni jer prevara ima posvuda, pa to učinite samo na zvaničnim mestima.
Elektronski sistemi obaveštavaju zvučnim signalom ukoliko ste prešli dozvoljenu brzinu i ako nemate uključen tempomat, „koleos” vas obaveštava da ste preterali. Time vam čuva i džep, jer su kazne za prekoračenje brzine visoke. Za sve koji kažu da tolika količina elektonike nije potrebna varaju se, jer sa svim uključenim sistemima u „koleosu” bezbednije se vozi , prati saobraćaj, parkiranje, a i štedi na mogućim kaznama.
Videli smo to kad smo stigli u Beč, uz sjajnu i preglednu navigaciju, pronašli traženu tačku koja je bila kao „igla u plastu sena” jer nas je navigacija sa preglednim diplejom dovela bez trzavica i problema, (pogrešnih skretanja i nepotrebnih zaustavljanjačime bismo rizikovali kazne) lagano i bez greške. „Koleos” je pregledno vozilo koje predstavlja pravi izbor za svaku porodicu i dugačka odmoraška putešestvija ali i kao poslovni automobil. Pogotovu u ovoj kombinaciji opreme, omogućava luksuz i svakako udobnost na dužim poslovnim putevima, ako avion nije opcija. Pregledan i iznad svega sjajan za sve putnike u njemu, pa i sa aspekta udobnosti, realativno male potrošnje. Uz svu gradsku vožnju po saobraćajnim gužvama i zastojima Beča i Budimpešte, uz automatski menjač nije prešao osam litara.
U enterijeru „reno koleos” je vrlo je prostran, kako na prednjim sedištima, tako i na zadnjoj klupi. Uz mnoštvo instrumenata digitalnih displeja, putnog kompjutera i velikog ekrana na centralnoj konzoli sa funkcijama navigacije. Ispred vozača nalazi se kožom obložen trokraki volan, iza kojeg je postavljena instrument tabla. Displej putnog kompjutera smešten je na tabli sa standardnim funkcijama koji prikazuje: ukupnu i dnevnu kilometažu, prosečnu i trenutnu potrošnju goriva, autonomiju kretanja kao i prosečnu brzinu. Na centralnoj konzoli izdvaja se displej navigacionog sistema, dok se ispod nalaze komande audio i automatskog dvozonskog klima uređaja. Sasvim ispod su komande tempomata i limitera, prekidač start/stop sistema kao i komanda prenosa i HDC-a. Između prednjih sedišta nalazi se elektronska ručna kočnica. Zvučnim, audio doživljajem se upravlja preko komandi smeštenih iza volana, što je jedno, od čini nam se dobrih Reno rešenja. Sve komande su na dohvata ruke, ergonomski postavljene precizno a ulazak u „koleos” ne zahteva period prilagođavanja.
U automobil se ulazi lagano i komotno a ugodnost sedenja u njemu upotpunjavaju sedišta od napa kože u najvišem stepenu opreme „Inisijal Pari” kako smo već pomenuli. Tu su i sjajni „Bouz” zvučnici pa kvalitet zvuka i jeste na najvišem nivou, što je takođe važno na dužim putovanjima. Pokretni panoramski krov zaokružuje luksuz novog „koleosa”.U Evropu, novi „koleos” je stigao sa dizel motorima od 130 i 175 konjskih snaga u šest varijanti snage, menjača, opreme i dostupan je sa pogonom na prednje točkove i u najnižem nivou. Snažniji 2.0 dCi , koji smo i mi vozili na ovom putu, razvija maksimalnih 128 kW(175KS), standardno je opremljen sistemom pogona na sve točkove i sa kontinualnim automatizovanim CVT menjačem, koji se pokazao izvanredno.Reno koristi prednosti dokazanog Nisan pogona na svim točkovima (4×4) a isto tako iskustva iz Formule jedan, koja su donele izuzetnu efikasnost. Pogotovu manjeg od dva agregata, od 1, 6 dci sa smanjenjem zapremine, efikasnom konstrukcijom, arhitekturom i turbopunjčem, koji smo probali još ranije, na prvom zvaničnom predstavljanju za auto novinare u vožnji po Fruškoj Gori.
Sistem pogona na sve točkove opremljen je elektronikom, koja deli obrtni moment između osovina. U uobičajenim uslovima na putu, omogućava vožnju samo sa prednjim pogonom, a do brzine od 40 km/h može se aktivirati pogon na sve točkove u razmeri između osovina pola–pola.
Osim udobnosti, „koleos” nudi i mnogo mesta, toliko da smo samački stan od 30 kvadrata spakovan preneli (osim nameštaja naravno) u ovaj najveći Reno SUV. Pri tome, to se nije odrazilo na potrošnju ali ni na ubrzanja ovog sigurnog i prostranog vozila.Povratak preko Budimpešte i sve što smo iskusili u par dana sa „koleosom” u vožnji, ukupno nešto većoj od 1.200 kilmetara, samo nas je uverilo u saznanju da je francuski gigant napravio jedno kvalitetno i pogonski veoma snažno vozilo, na koje možete da se oslonite. Bez obzira da li je to put od hiljadu ili više hiljada kilometara, „koleos” će vas uvek dovesti u tačku koju ste želeli. Bez obzira koje je teškoće na puta morao da savlada, a to treba imati na umu, ukoliko ste pred nabavkom porodičnog ili poslovnog automobila.
Tekst:D.K.–I.
Foto: V.D.
Copyrights:www.pinkla.rs