Primenom najnovijih tehnoloških rešenja japanski gigant „Jamaha” predstavio najnoviji nautički program na Sajmu nautike u Beogradu
Ponuda svetskog giganta Jamahe se u nautici, kao i u drumskim vozilima, motociklima ili programu za sneg, uvek budno motri i očekuje. Zbog noviteta ali i napretka u tehnološkom smislu, koje ova mega kompanija promoviše na svim poljima. Upravo to se i najviše očekuje, na sajmovima širom sveta, a jedan od važnijih, u našem regionu je i Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova (od 9.do 12. marta) na Beogradskom sajmu. U tim danima, hale kraj Save, postaju stecište nautičara, lovaca i ribolovaca iz čitavog regiona. Zato smo predstavnika za region, ove japanske mega fabrike, Branislava Lukića, direktora „Jamaha Platner” u kraćem intervju, potražili odgovore na nekoliko pitanja ali i da predstavi novi nautički program ove kuće.

Šta se promenilo od prošle godine i šta je to novo u ponudi „Jamahe”?
–Kao predstavnici „Jamahe” ponudili smo tržištu, našem i regiona, novu liniju vodenih skutera, čime se ponosimo. Oni su u smislu motora ali i korita, izgrađeni na osnovama nano tehnologije, omogućuju daleko veću plovnost, jer smo na tržištu sveta i Evrope, lideri upravo u tom segmentu. I to smo pokušali od uvodne „E –iks” EX serije pa do „FX–SVHO ” kruzera u limitiranoj seriji. Dakle, za svakog ponešto i i sve za svakoga. „Jamaha” je poznata i u klasi vanbrodskih motora po čuvenoj maksimi „okreni ključ i kreni” što nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Narvno, tu najviše govorimo o okeanima i pučini, a ne o priobalnoj plovidbi i rekama. Ponudu vanbroskih motora smo prilagodili našem tržištu.
Šta to zapravo znači?
–Izložili smo motore snage od 2,5 konja pa sve do 115 konjskih snaga, najmodernije tehnologije, za vreme sajma prodaju se sa 10 odsto popusta. To se najviše odnosi na agregate proizvedene ranije: od 2,5 potom 9,9 do 20 konjskih snaga, koji su na akcijskoj prodaji dok traju zalihe i posle Sajma. Za sezonu smo spremili i paletu gumenih čamaca, od pomoćnih, za veća plovila (bajbouta) od 2,3 metra i dve osobe, do „Jamahe 380 S”, radnog čamca sa aluminijumskim podom, koji može da „nosi” motor od 20 i više konja, sa kojim može da se radi (ronjenja i varenja objekata na i pod vodom).

Šta je na našem tržištu najtraženije ?
–Pa iako nemamo more, veoma bogate rečne i jezerske površine su prepune plovila, a prosečna snaga motora, u konjskim snagama, u Srbiji je oko 20 konja. Oni manji motori od 2,5 do 9, 9 su za pecaroše i rekreativce, a oni snažniji, od 30 konjskih snaga pa naviše za ozbiljnija plovila. Za korisnike koji kupuju vanbrodske motore manje snage, da bi im bila komfornija vožnja, „Jamaha” ugrađuje i rezervoare od 1,1 litara koji imaju autonomiju od tri–četiri časa vožnje, u određenom režimu gasa ali i mogućnost priključenja eksternog rezervoara, za višestruko dužu plovidbu, kapaciteta od 12 do 25 litara sa plovkom, kada znate uvek, koliko je preostalo goriva.
Imate i veliku ponudu opreme za nautičare?
–Sve ono što je dovoljno nautičarima za kvalitetno provedeno vreme na vodi, pogotovu ako govorimo o segmentu vodenih skutera. Tu su kratka, poluduga i dugačka odela, izrađena od neoprena i drugih najsavremenijih materijala, koji štite telo. Adekvatni pojasevi, jer pad na vodi pri brzini od 100 kilometara na čas je veoma ozbiljan, pa imamo i neoprenske pojaseve. Tu su i sve one gumene tube na naduvavanje, „igračke” za velike i male na vodi, cirade za vodene skutere… Tu je i „Jamaha– lube kolekcija”: ulja, maziva, kozmetička sredstva (sprejevi, klineri, osveživači boje) za održavanje skutera, vanbrodskih motora, čamaca… Naravno, Platner imau na lageru isključivo orginalne fabričke rezervne delove, od elisa preko sklopova i svega ostalog.

Koji je najsnažniji od prikazanih skutera?
–Po deklarisanoj konjskoj snazi, najsnažniji je „FX–SVH limitid”. Znamo pouzdano da ima više od 250 do čak 270 KS– kako je naznačeno. U uporednim testovima, može da se vidi da je „Jamaha” ostavljala iz sebe i daleko snažnije skutere, drugih proizvođača. Jer kvalitet „Jamahe” nije samo u konjskim snagama, već i u upravljivosti, kompaktnog malog plovila koje juri takvom brzinom. Poznato je da 100 km /h na vodi je zapravo čak 300 km/h na suvom. To su ozbiljne brzine i fizički napori, koji iscrpe vozače, zato je sigurnost „Jamahi” na prvom mestu.

Kolike su cene tih skutera?
–„FX SVH”, sa kompletnom opremom, košta oko 20 hiljada evra, uz sadašnje popust od čak 2.000 evra. Dakle, za tri osobe, sa rikvercom, novim „iks modom” i gomilom elektronskih gedžeta (opreme) za zabavu ali i bezbednost, čime se dozvoljava i manje iskusnim vozačima skutera na vodi i letnjim kapetanima, da ih voze i uživaju u punoj bezbednosti. Postoji mogućnost vuče skijaša, a najsnažnij mogu da vuku i dva skijaša od po 100 kilograma težine, na bordu, sankama ili bilo čime za pravo uživanje na vodi –rekao je na kraju Branko Lukić direktor „Jamaha Platner”

Tekst: D.K. –I.
Copyrights: www pinkla.rs