Vozili smo „reno kadjar” osavremenjenu verziju uspešnog modela francuskog giganta
Još od kada se „kađar” pojavio 2015. godine Reno je ciljao porodicu kao okvir za svoj novi SUV posle varijacija na temu porodičnog auta sa pogonom na svim točkovima sa modelom „senik”. Sa „kađarom” je uspeo pokušaj jer je za samo četiri godine prodat u više od 450 hiljada primeraka u preko 50 država sveta. Tako dolazimo do cifre više od 100 hiljada primeraka po godini, što daje za pravo globalnom gigantu, kakav je Reno, da „kađar” nazove uspešnim i važnim modelom u svojoj istoriji.

Elem, tako je ova restilizacija uspešnog modela došla i očekivano, kako bi dizajnerski ali i drugim detaljima bila u skladu sa veoma snažnom konkurencijom u jednom od najtraženijih segmenata tržišta, pa čak i iz svoje alijanse, daleko, prodajno uspešnijim modelom „nisan kaškai”.
Ako se realno sagledaju svi aspekti redizajniranog „kadjara”, jasno je da uvedena poboljšanja osavremenjuju ovaj model, čineći ga daleko modernijim i konkurentnijim. Sa prepoznatljivim francuskim šikom, kvalitetnim enterijerom, ekonomičnim motorom i novim sigurnosnim asistencijama, Reno je „kadjaru” prokrčio put za još pet –šest uspešnih godina na svetskom auto tržištu.
Osvežen izgled i doterana unutrašnjost sa akcentom na udobnost i ergonomiju, „čistiji“ motori kao i savremenije asistencije u vožnji, predstavljaju ono najvažnije iz paketa „izmena i dopuna“ koji je Reno namenio „kadjaru”. Kakve su šanse podmlađenog SUV-a da učvrsti pozicije u konkurentnom segmentu, otkriva nam model sa novim Blue dCi agregatom od 115 KS i pogonom na prednje točkove.

Ono što se prvo primeti kod novog „kadjara” jesu estetski zahvati. Zadržan je snažan LED svetlosni potpis sa linijama koje se prelivaju na masku hladnjaka, samo što je ona sada dobila rešetku u visokom sjaju i za nijansu je masivnija. Jedan od upečatljivijih znakova raspoznavanja predstavljaju i nova svetla za maglu. Umesto okruglog dobila su kockasti oblik i pride su oivičena hrom lajsnama. Odbojnici su dobili na eleganciji time što su veće površine u boji karoserije, a manje je mat elemenata.
Takođe odlično se uklapaju novi aluminijumski točkovi od 19 inča u dvobojnoj kombinaciji. Promenjena su pojedina rešenja i na zadnjem kraju, kao što su izmeštanje u odbojnik „maglenki“ i svetala za vožnju unazad. Sa dužinom 4,45 m, širinom 1,84 m i visinom 1,6 metara, „kadjar” odaje utisak kompaktnog, a opet dovoljno robusnog automobila. U isto vreme, elegantan je odnosno dinamičan i sve to se uklapa u trendove SUV vozila.

Postoje svakako i savremeni pravci prisutni u svim klasama, to se najpre odnosi na sve veće prisustvo visokotehnoloških rešenja u smislu sigurnosnih sistema i asistencija, kao i povezanosti. Tako je „kadjar” dobio R -Link 2 multimedijalni sistem sa unapređenim ekranom osetljivim na dodir. Nudi brži odziv, bolju osvetljenost i bolje je integrisan u novo kućište tako da nimalo ne „štrči“ već je potpuno u ravni sa centralnim grebenom.

Na njemu se nalaze i nove komande klimatizacije a parametri su prikazani u kružnim komandama. Voženu verziju u „Bose” paketu opreme odlikuju i veoma kvalitetni materijali, sedišta u kombinaciji štofa i kože te štepovi sa kontrasnim koncem duž oplata vrata i na površini kojom je prekrivena instrument tabla. Sama tabla je digitalna kao i ranije i daje tri različita prikaza.
Nezavisno od paketa opreme, enterijer nudi bolju funkcionalnost nego ranije – napred uvedeni prilagodljivi držači za čaše, u unutrašnje stranice vrata staju flaše zapremine do 1,5 litara. U dnu centralne konzole, ispred ručice menjača, nalazi se mesto za odlaganje mobilnog telefona

Pored prostrane i funkcionalne kabine, u prilog velike upotrebljivosti ovog automobila ide i prtljažnik zapremine 527 litara koji će zadovoljiti takoreći sve potrebe višečlanih porodica. Za pohvalu je i mogućnost preklapanja prednjeg suvozačevog sedišta čime se olsobađa prostor za prevoz dugačkih predmeta, ali isto ne važi za zadnju klupu koja je deljiva samo u odnosu 60:40, a svakako bi bilo poželjno da postoji mogućnost obaranja 40:20:40, tako da bi se recimo skije provukle kroz rupu od naslona srednjeg sedišta.
Kao i napred, putnici pozadi će uživati u udobnom sedenju, a sistem za ventilaciju sada je uveden i za zadnji deo vozila. To je izuzetno važan „dodatak“ kada je reč o porodičnom automobilu gde se na zadnjim sedištima obično voze deca, isto važi i za dve utičnice za punjenje mobilnih telefona i tableta koje se nalaze ispod pomenutih ventilacionih otvora. Pomalo čudi da se zadnja vrata ne otvaraju šire, tako da je ulazak i izlazak iz vozila za one pozadi, pogotovu stra lica ili mladju decu nešto teži.
Novi 1,5-litarski Blue dCi sa svojih 115 KS u stanju je da se izbori sa težinom od jedne i po tone, proverili smo to posle višednevnog testa u vožnji po gradu, ali i na otvorenom drumu. Uparen sa šestostepenim ručnim menjačem, ovaj motor sa maksimalnih 260 Nm prenosi snagu do prednjih točkova.
Postoji i verzija sa Extended Grip sistemom protiv proklizavanja točkova koji dolazi kao alternativa 4WD pogonu i raspolaže funkcijama za vožnju po klizavom kolovozu (koči točak koji proklizava i obrtni moment šalje na suprotan točak), neravnom terenu (kontorliše prianjanje tako što smanjuje silu ubrzanja) i Expert (vozač gasom kontroliše obrtni moment, a sistem precizno dozira ubrzanje). Svakako da je bolje odabrati ovu opciju, naročito ako nameravate da posećujete brdsko-planinske krajeve tokom zimskih meseci.
Automobil je inače veoma tih, staložen i krajnje miran baš kako I priliči jedno ozbioljnom porodičnom automobilu za sve namene. Jedan od jačih aduta „kadjara 1.5 dCi” je ekonomičnost, budući da nam je u gradskom ciklusu trošio oko 6,5 a na otvorenom oko pet litara. Što se tiče performansi, one su uobičajene i tu ne treba imati visoka očekivanja. Podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi je prilično tačan. Ni među-ubrzanja nisu energična, tako da to treba imati na umu za sva preticanja na našim dvosmernim lokalnim putevima jer je potrebno nešto više vremena odnosno slobodnog puta u suprotnoj traci. Ako ostavimo po strani temperament, svi ostali aspekti vožnje su na visokom nivou.
Doduše, mora se reći, restilizovani „kadjar” je zapravo napravio pomak po pitanju performansi, jer novi motor daje 5 KS više i 10 Nm više od prethodnog. No, ono što bez sumnje daje najveći doprinos kvalitetnoj vožnji jeste udobnost pogotovu sa najvećim aluminijumskim točkovima od 19 inča (u ponudi su felne od 17 do 19 inča). Putovanje je zaista prijatno čak i kada se vozi po neravnom putu i to je nešto po čemu se izdvaja od konkurencije, ne samo zbog mekog oslanjanja već i zbog savršenih prednjih sedišta, od kojih vozačevo ima i mogućnost produžetka sedalnog dela.

U Renou, generalno mogu da budu zadovoljni jer su mnogo toga radili i uradili u prethodnih nekoliko godina. Dok prodaja cveta, francuski proizvođač može da se pohvali i izuzetno mladom gamom. Ako izuzmemo veliki krosover „espace”, svi ostali članovi porodice su dosta „sveži”. Najnoviji model jeste „clio” pete generacije, ali on je tek predstavljen u Ženevi, zajedno sa osveženim „twingom” i dok se ne pojave u prodaji, status najmlađeg predstavnika na našem tržištu zadržaće redizajnirani „kadjar”.
Na našem tržištu cena kreće od primamljivih 18.390 evra za verziju sa novim benzinskim motorom od 1,3 litra i 140 KS, dok testirani model u „Bose” paketu („ful“ LED svetla i maglenke, alu felne 19 inča, „Bose” ozvučenje, navigacija, produžetak sedalnog dela vozačevog sedišta…) staje 26.290 evra.
Tekst i foto:D. K. –I.