Reno u svetskoj ofanzivi

Globalni brend u prvoj polovini godine zablistao i ostvario nove rekorde na svetskoj auto sceni

Novi porast u prvoj polovini godine  Reno grupe od 9,8 odsto uz rekord od čak 2,1 miliona prodatih vozila predstavlja novi trend rasta ovog globalnog giganta automobilske industrije. Konglomerat sada već proširen na više kontinenanata najnovijim integracijama marke Jinbei i Huasong koje su deo grupe od 1.januara 2018.godine u odnosu na 2017. grupa Reno povećala je prodaju za 5,3 % na tržištu koje beleži rast od 4,2 %. Takođe su Dačija i Reno ostvarile rekorde polugodišnje prodaje, pa je Reno ukupno drugi najprodavaniji brend vozila u Evropi. I na međunarodnom nivou Grupa je ostvarila rekord, prodaja je porasla za 18,1 % u Americi i 15,1 % u Evroaziji. Tako da ovaj čuveni brend  ispunjava svoje ambicije rasta u 2018. podstaknut razvojem međunarodnih poslovnih aktivnosti kako su izjavili čelnici ovog giganta u Bulonj–Bitankortu  na konferenciji za štampu sredinom meseca.

–Već treću godinu za redom postavljamo nove prodajne rekorde. U prvoj polovini godine prodali  smo više od 2,1 miliona vozila. U Evropi –grupa i dalje povećava tržišni udeo, a na međunarodnom nivou ostvarujemo vrhunske rezultate, posebno u Latinskoj Americi, Evroaziji i Africi– rekao je Tijeri Koskas, član izvršnog odbora i izvršni potpredsednik odeljenja za prodaju i marketing.

Elektro Reno trio za budućnost

 

Putnička vozila i laka komercijalna vozila grupe Reno (uključujući marke LADA, Jinbei i Huasong) beleže rast prodaje od 9,8 % na svetskom nivou. Tržišni udeo grupe sada je 4,3 % (+0,2 postotna boda).

Grupa i marke Reno i Dačija ostvarile su polugodišnji rekord prodaje. Grupa je prodala 2.067.695 vozila, od čega je marka Reno prodala 1.378.583 vozila, a Dačija 378.095 vozila. LADA je zabeležila rast prodaje od 24,0 %. Jedino je pad zabeležila marka „Reno Samsung Motors” za 26,9 %. Od 1. januara 2018. u prodaju grupe Reno uključene su i marke Jinbei i Huasong, koje su zajedno prodale više od 85.000 automobila.

U Evropi je grupa u prvoj polovini godine zahvaljujući prodaji 1.070.718 vozila ostvarila rast od 4,4 % na tržištu koje je raslo 2,8 %. Grupa je ostvarila 11,0% udela na tržištu, što je povećanje od 0,2 postotna boda.

„Koleos” najveći Suv u gami

Marka Reno sama je ostvarila rast od 1,1 % i sada im pripada 8,1 % tržišta. „Klio 4” drugo je najprodavanije vozilo u Evropi, „kaptur” je najprodavaniji krosover u svom segmentu, a „senik” je najprodavaniji model u klasi.U segmentu električnih vozila Reno je potvrdio svoj vodeći položaj udelom od 21,9 %. Prodaja je porasla za 11,6 %. Prodaja modela „zoe” porasla je za 1,1 %, a „kanga”– Z.E. za 125 %. „Kangu” –Z.E. sada drži 38,9 % tržišta  lakih komercijalnih vozila (LKV-a) na električni pogon i još je uvek najprodavaniji u segmentu.

Marka Dačija ostvarila je prodajni rekord u prvoj polovini godine u Evropi sa prodatih 281.225 vozila (porast od 14,6 %) i rekordni udeo od 2,9 % tržišta (porast od 0,3 postotna boda). Ovaj rast je ostvaren pre sveg zahvaljujući prodaji redizajnirane verzije modela „sandero” i novog „dastera”, koji su u prvih šest meseci prodati u 63.900 primeraka.Marka Alpine prodala je svoje prve automobile u proteklih 22 godine. Od predstavljanja je rezervisano više od 4.800 vozila.Broj vozila grupe prodatih izvan Evrope porastao je za 16,4 %. Grupa je ostvarila porast prodaje u Americi (+18,1 %), Azijsko-pacifičkoj regiji (+69,5 %) i Evroaziji (+15,1 %). Prodaja je pala u Africi, na Bliskom istoku i u Indiji (-4,5 %).

Bestseler Dačije–„ stepvej”

Što se tiče prognoza za 2018. godinu u celini, grupa Reno je promenila svoje projekcije. Očekuje se da će globalno tržište rasti za 3 % u odnosu na 2017. (prethodno se prognoziralo +2,5 %). Evropsko tržište trebalo bi da poraste za +1,5 % (prethodno se očekivalo +1 %), a Francusko za 2 % (prethodno se očekivalo +1 %).Na međunarodnom nivou, predviđa se rast brazilskog tržišta za 10 % (prethodno se očekivalo +5 %), a ruskog za više od 10 % (prethodno se očekivalo malo manje od +10 %). Kinesko tržište trebalo bi rasti za 5 %, a indijsko za 8 % (prethodno se očekivalo 6 %).U tom kontekstu očekuje se da bi grupa mogla iskoristiti obnovu paleta modela u svim regijama u 2018. i ostvariti rast prodaje, podstaknut rastom međunarodnih tržišta povezanog sa novim planom  „Vozi budućnost („Drive the Future”).

Priredio: D.K.–I.

Foto: Reno

 

Prodaja po markama  
Do kraja juna
2018. 2017. %
RENAULT
PUTNIČKA VOZILA 1.164.141 1.144.343 1,7%
LKV 214.442 201.537 6,4%
PV+LKV 1.378.583 1.345.880 2,4%
RENAULT SAMSUNG MOTORS
PUTNIČKA VOZILA 38 580 52 776 -26,9%
DACIA:
PUTNIČKA VOZILA 355.068 310.653 14,3%
LKV 23.027 22.712 1,4%
PV+LKV 378.095 333.365 13,4%
LADA      
PUTNIČKA VOZILA 179.843 144.832 24,2%
LKV 6.683 5.538 20,7%
PV+LKV 186.526 150.370 24,0%
ALPINE      
PUTNIČKA VOZILA 644    
JINBEI&HUASONG      
PUTNIČKA VOZILA 8.657
LKV 76.610
PV+LKV 85.267    
GRUPA RENAULT
PUTNIČKA VOZILA 1.746.933 1.652.604 5,7%
LKV 320.762 229.787 39,6%
 PV+LKV 2.067.695 1.882.391 9,8%