Globalni brend u prvoj polovini godine zablistao i ostvario nove rekorde na svetskoj auto sceni
Novi porast u prvoj polovini godine Reno grupe od 9,8 odsto uz rekord od čak 2,1 miliona prodatih vozila predstavlja novi trend rasta ovog globalnog giganta automobilske industrije. Konglomerat sada već proširen na više kontinenanata najnovijim integracijama marke Jinbei i Huasong koje su deo grupe od 1.januara 2018.godine u odnosu na 2017. grupa Reno povećala je prodaju za 5,3 % na tržištu koje beleži rast od 4,2 %. Takođe su Dačija i Reno ostvarile rekorde polugodišnje prodaje, pa je Reno ukupno drugi najprodavaniji brend vozila u Evropi. I na međunarodnom nivou Grupa je ostvarila rekord, prodaja je porasla za 18,1 % u Americi i 15,1 % u Evroaziji. Tako da ovaj čuveni brend ispunjava svoje ambicije rasta u 2018. podstaknut razvojem međunarodnih poslovnih aktivnosti kako su izjavili čelnici ovog giganta u Bulonj–Bitankortu na konferenciji za štampu sredinom meseca.
–Već treću godinu za redom postavljamo nove prodajne rekorde. U prvoj polovini godine prodali smo više od 2,1 miliona vozila. U Evropi –grupa i dalje povećava tržišni udeo, a na međunarodnom nivou ostvarujemo vrhunske rezultate, posebno u Latinskoj Americi, Evroaziji i Africi– rekao je Tijeri Koskas, član izvršnog odbora i izvršni potpredsednik odeljenja za prodaju i marketing.
Putnička vozila i laka komercijalna vozila grupe Reno (uključujući marke LADA, Jinbei i Huasong) beleže rast prodaje od 9,8 % na svetskom nivou. Tržišni udeo grupe sada je 4,3 % (+0,2 postotna boda).
Grupa i marke Reno i Dačija ostvarile su polugodišnji rekord prodaje. Grupa je prodala 2.067.695 vozila, od čega je marka Reno prodala 1.378.583 vozila, a Dačija 378.095 vozila. LADA je zabeležila rast prodaje od 24,0 %. Jedino je pad zabeležila marka „Reno Samsung Motors” za 26,9 %. Od 1. januara 2018. u prodaju grupe Reno uključene su i marke Jinbei i Huasong, koje su zajedno prodale više od 85.000 automobila.
U Evropi je grupa u prvoj polovini godine zahvaljujući prodaji 1.070.718 vozila ostvarila rast od 4,4 % na tržištu koje je raslo 2,8 %. Grupa je ostvarila 11,0% udela na tržištu, što je povećanje od 0,2 postotna boda.
Marka Reno sama je ostvarila rast od 1,1 % i sada im pripada 8,1 % tržišta. „Klio 4” drugo je najprodavanije vozilo u Evropi, „kaptur” je najprodavaniji krosover u svom segmentu, a „senik” je najprodavaniji model u klasi.U segmentu električnih vozila Reno je potvrdio svoj vodeći položaj udelom od 21,9 %. Prodaja je porasla za 11,6 %. Prodaja modela „zoe” porasla je za 1,1 %, a „kanga”– Z.E. za 125 %. „Kangu” –Z.E. sada drži 38,9 % tržišta lakih komercijalnih vozila (LKV-a) na električni pogon i još je uvek najprodavaniji u segmentu.
Marka Dačija ostvarila je prodajni rekord u prvoj polovini godine u Evropi sa prodatih 281.225 vozila (porast od 14,6 %) i rekordni udeo od 2,9 % tržišta (porast od 0,3 postotna boda). Ovaj rast je ostvaren pre sveg zahvaljujući prodaji redizajnirane verzije modela „sandero” i novog „dastera”, koji su u prvih šest meseci prodati u 63.900 primeraka.Marka Alpine prodala je svoje prve automobile u proteklih 22 godine. Od predstavljanja je rezervisano više od 4.800 vozila.Broj vozila grupe prodatih izvan Evrope porastao je za 16,4 %. Grupa je ostvarila porast prodaje u Americi (+18,1 %), Azijsko-pacifičkoj regiji (+69,5 %) i Evroaziji (+15,1 %). Prodaja je pala u Africi, na Bliskom istoku i u Indiji (-4,5 %).
Što se tiče prognoza za 2018. godinu u celini, grupa Reno je promenila svoje projekcije. Očekuje se da će globalno tržište rasti za 3 % u odnosu na 2017. (prethodno se prognoziralo +2,5 %). Evropsko tržište trebalo bi da poraste za +1,5 % (prethodno se očekivalo +1 %), a Francusko za 2 % (prethodno se očekivalo +1 %).Na međunarodnom nivou, predviđa se rast brazilskog tržišta za 10 % (prethodno se očekivalo +5 %), a ruskog za više od 10 % (prethodno se očekivalo malo manje od +10 %). Kinesko tržište trebalo bi rasti za 5 %, a indijsko za 8 % (prethodno se očekivalo 6 %).U tom kontekstu očekuje se da bi grupa mogla iskoristiti obnovu paleta modela u svim regijama u 2018. i ostvariti rast prodaje, podstaknut rastom međunarodnih tržišta povezanog sa novim planom „Vozi budućnost („Drive the Future”).
Priredio: D.K.–I.
Foto: Reno
Prodaja po markama | |||
Do kraja juna | |||
2018. | 2017. | % | |
RENAULT | |||
PUTNIČKA VOZILA | 1.164.141 | 1.144.343 | 1,7% |
LKV | 214.442 | 201.537 | 6,4% |
PV+LKV | 1.378.583 | 1.345.880 | 2,4% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
PUTNIČKA VOZILA | 38 580 | 52 776 | -26,9% |
DACIA: | |||
PUTNIČKA VOZILA | 355.068 | 310.653 | 14,3% |
LKV | 23.027 | 22.712 | 1,4% |
PV+LKV | 378.095 | 333.365 | 13,4% |
LADA | |||
PUTNIČKA VOZILA | 179.843 | 144.832 | 24,2% |
LKV | 6.683 | 5.538 | 20,7% |
PV+LKV | 186.526 | 150.370 | 24,0% |
ALPINE | |||
PUTNIČKA VOZILA | 644 | ||
JINBEI&HUASONG | |||
PUTNIČKA VOZILA | 8.657 | ||
LKV | 76.610 | ||
PV+LKV | 85.267 | ||
GRUPA RENAULT | |||
PUTNIČKA VOZILA | 1.746.933 | 1.652.604 | 5,7% |
LKV | 320.762 | 229.787 | 39,6% |
PV+LKV | 2.067.695 | 1.882.391 | 9,8% |