
Vozili smo: „tojota ce ha er” –1,2 sa 116 konjskih snaga. Hrabar iskorak japanskog proizvođača, izbrisao granice klasa automobila i spojio kupe sa gradskim vozilom za sve namene
Kao da su čekali da mnogi u auto branši „istroše” ideje na temu gradskog SUV– a, kako bi proizveli nešto novo. Od dizajna, preko tehnoloških rešenja, „tojota ce–ha–er” je napravila odskok, kao i „Nisan” svojevremno sa modelom „džuk”. Spojili su kupe i „krosover”– gradski auto za sve prilike i dobili sjajan rezultat. Čini se da „ ce–ha–er” ima dosta zajedničkog i sa premijum modelom „be –em– ve iks šest”koja je sinonim za „miks klasa”. Naime, u modelu „iks šest”, kada se pojavio 2008. godine, bavarci su prikazali mešavinu segmenata, koristeći iskustva, (dizajn i tehnolgije) iz relija „Pariz –Dakar”, primenjujući ih u serijskoj proizvodnji luksuznog SUV–a.

Prošlo je nešto više od dve godine, kada je 2014. godine „ce– ha– er” prikazan kao koncept vozilo, na Salonu automobila u Parizu, do testa „Pinkle”. Iako ga nismo vozili na predpremijeri u Madridu, pre dva meseca, sačekali smo ga u minus temperaturama, gde se pokazao, kao pravi samuraj, nepokolebljiv, na ledu i snegu „zamrznutog Beograda”. Samo ime „ce– ha– er” (C–HR) znači „kupe– haj rajder” ili u slobodnom prevodu „kupe– visoki jahač”.

Novi„ce– ha– er” je postavljen na globalnoj platformi (TNGA), poznatoj iz četvrte generacije „prijusa”, hibridnog modela. Ali uživanje u vožnji „krosoverom” je potpuno različito od „prijusa” kao i ugodnoj unutrašnjosti, instrument tabli. U kokpitu, osmoinčni ekran i centralna konzola, blago su zakrenuti ka vozaču, što podseća na „be– em– ve” i odaje sportsku crtu. Sedišta, iako nismo pošli na duži put, su dobro profilisana i udobna.
Ambijentalno osvetljenje je prijatno u noćnoj vožnji, a svetleći logo imena modela, zasija ispred vaših nogu, na podlozi (trotoaru), pre nego otvorite vozačka vrata po mraku. Međuosovinsko rastojanje od dva metra i 64 centimetra daju dosta mesta za sedenje na zadnjoj klupi. Solidna je i zapremina prtljažnika od 377 litara, ravna proseku klase.
Mnogi će, kod nas, imati primedbu zašto u ponudi nema dizel agregata, ali fabrička istraživanja „govore” da će čak 70 odsto novih kupaca, na Starom kontinentu, pre da se odluči za hibridni model. Turbobenzinac (koji smo vozili) od 1,2 litara i 116 konja je živahan, ne prebrz i veoma ravnomeran u vožnji, mada na prednje točkove isporučuje čak 185 Njutn metara obrtnog momenta, sa šestostepnim manuelnim menjačem. Sve „klizi” a za to je odgovorna i tehnologija. Naime, „pametni” manuelni menjač ispravlja sve nepravilnosti, greške ili neiskustvo. Neka odahnu početnici, sa „ce ha er”–om nema trzanja i „urlanja” motora. Međugas i ravnomerno „podizanje ili spuštanje” obrtaja motora, sada vrši tehnologija ili „IMT”(intelidžent manjuel transmišn). Zapravo, menjač koji uvek usklađuje brzinu okretanja točkova, sa brojem obrtaja agregata i doprinosi mirnom radu, osećaju „klizeće vožnje”. Kočenje i kretanje bilo je sigurno po zaleđenim putevima okoline Begrada i bez pogona na svim točkovima (može da se poruči pogon „4×4 –multidrajv es”sa automatskim menjačem, uz dodatnih šest hiljada evra).

Precizan upravljač, odlično podešeno „vešanje” daju udobnost u vožnji, bez naginjanja karoserije, što je često karakteristika pojedinih modela SUV klase pa i manjih krosovera. Nismo impresionirani preglednošću kad se vozi u nazad. Dopadljivo rešenje integrisane brave u prošireni „ce” stub i bočni prozori, ne daju previše vidika pozadi. Ali tu je kamera za vožnju u nazad, veliki spoljni retrovizori i još gomila elektronike da to nadomesti. Cena od 20 hiljada evra je samo polazna, dok su hibridi skoro 7.000 evra skuplji. Deklarisanoj potrošnji od 5,8 litara, nismo bili ni blizu, ali u ledenim danima i sa svim sistemima za grejanje, uključenim na maksimum, nismo ni očekivali. Videćemo, kad budemo vozili hibrid u lepšim danima i na dužem putu, da li će se približiti fabričkoj potrošnji od 3. 5 litara na sto kilometara, ili je to, kao i kod mnogih, samo reklama.
Tehničke karakteristike:
Motor: turbo benzin 4 cilindra
Zapremina: 1.197 cm 3
Tip: EU 6
Snaga: 85 kw/116 ks / 5.600 obrt/min.
Momenta: 185 Nm od 1.500 do 4.000 obrt/min.
Maksimalna brzina: 190 km/čas
Ubrzanje (od 0 do 100): 10,9 sekundi
Potrošnja: grad 5,8 lit./ 5,0 lit. van grada – fabrika/test 8 lit
Menjač: šestostepeni manuelni
Masa praznog automobila: 1.320 kg
Točkovi: 18 inča
Rezervoar (maks): 50 litara
Zapremina prtljažnika: 377 litara
Dužina: 4.360 mm
Širina: 1.795 mm
Visina: 1.565mm