Tojotin rast u Srbiji

Za dve godine, auto gigant iz Japana povećao prodaju čak za trećinu, a svaki četvrti Tojotin automobil kupljen u Srbiji, na hibridni pogon

Tojota, globalni auto gigant ne prepušta ništa slučaju, pa ni jedno tržište nije zanemarivo, niti dovoljno malo za ovu mega korporaciju da bi nešto bilo propušteno od strane menadžementa i ljudi koji se brinu za plasman ovih sjajnih japanskih automobila. Zato je i postigla rezultat od čak milion prodatih automobila u Evropi za 2019. godinu, uz tržišni udeo od čak 5,3 odsto.Tako je i Tojota Srbija, prošlu 2019. godinu završila sa izvanrednim rezultatima gde je uspela da plasira na našem tržištu čak 16 odsto više vozila u poređenju sa 2018. godinom. Tih skoro 1.700 prodatih vozila je daleko bolji rezultat, postignut zahvaljujući  rastu prodaje vozila sa hibridnim pogonom, čiji je plasman uvećan čak tri puta. Ako ove rezultat uporedimo sa 2017. godinom uvidećemo da je od  1.266 vozila povećanje za dve godine čak  32,5 odsto, što je izuzetan rezultat u svetskim okvirima.

Najprodavaniji hibridni auto u Srbiji– RAV 4

Najviše pažnje izaziva porast prodaje hibridnih automobila, kojih je u 2019.  godini prodato čak 267 odsto više nego u 2018.godini. Veliki rast prodaje i plasman od 406 hibrida u odnosu na 152 u 2018. godini, znatno je uvećao i učešće vozila s tom vrstom pogona, tako da je takozvani miks narastao sa 11 odsto na  25 odsto. To znači da je svaka četvrta nova Tojota, koja je registrovana 2019. u Srbiji, imala hibridni pogon. Najprodavaniji hibrid bio je novi RAV 4 (130 primeraka), kod koga se pokazalo da zapremina motora od 2,5 litara nije bila prepreka da se više od dve trećine kupaca tog modela odluče upravo za tu verziju. Imajući u vidu najavljenu izmenu poreske politike, očekuje se da će „RAV4 hibrid” imati veoma dobru prodaju u Srbiji i naredne godine.

Jedan od najpopularnijih modela na našem tržištu C–HR

Pored prodaje novih vozila, rastao je i promet u ovlašćenoj mreži servisa u post prodaji, odnosno servisnom delu. Zabeležen je rast usluga od pet odsto kod redovnog održavanja i popravki i 23 odsto kod limarskih radova i lakiranja. Sve to pratila je bolja prodaja originalnih rezervnih delova za 17 procenata i originalne dodatne opreme za 19 odsto, a motornih ulja za osam odsto.

Gradski auto za sve namene „proejs siti”

Tojota Srbija planira plasman više od  1.800 vozila sledeće godine i  lansiranje još noviteta. Na predstojećem BG CAR SHOW-u biće predstavljen potpuno nov dostavni model „proejs siti” (Proace City), a već u januaru na tržište stiže redizajnirani  C-HR koji je dobio i novi dvolitarski hibridni sistem s maksimalnom snagom od 184 „konja“. Krajem godine pojaviće se i potpuno nova generacija modela „jaris”, kao i  RAV4 plag in hibrid (RAV4Plug-in Hybrid), ali i neki drugi noviteti o kojima će više reči biti u drugoj polovini 2020.godine.

Na izložbi BG CAR SHOW, koja se na „Beogradskom sajmu“ održava od 19. do 25. marta 2020, Tojota će imati dva izložbena prostora. Aktuelna ponuda putničkih automobila biće predstavljena u hali 1 na 400 kvadratnih metara, dok će komercijalni program biti izložen u hali 4 na 200 kvadrata.

Tekst priredio: D.K.–I.˜

Foto: Tojota Srbija

Antrfile 1:

Prodaja

Ukupna prodaja: 1677 vozila (trenutni rezultat)

U odnosu na 2018: +16%

Najprodavaniji modeli: Yaris (579), Corolla (478), RAV (190)…

 

Prodaja hibrida: 406 vozila

Učešće u prodaji: 25%

U odnosu na 2018: +267%

Najprodavaniji hibridni modeli: RAV4 (130), C-HR (114), Corolla (70)…

 

Postprodaja

Redovno održavanje i popravke: +5%

Limarski radovi i lakiranje: +23%

Prodaja originalnih rezervnih delova: +17%

Prodaja originalne dodatne opreme: +19%

Prodaja motornih ulja: +8%