Univerzalni „vojnik”

 

U inscenaciji snega i loših puteva na Staroj planini prikazan novi „dačija daster”

Pred polazak ispred hotela „Radison Blu”

U vreme kada se na globalnom nivou auto brendovi bore za prestiž u najatraktivnijim klasama automobila prirodno je da će prezentacije novih modela biti zvučne, primetljive i za pamćenje . Upravo to je učinio marketing tim  „Reno– Nisan Srbija” kao i pre samo nekoliko meseci, kada je organizovao sjajnu vožnju novi „koleosom” do Fruške Gore i okolnim salašima  nadomak,  Novog Sada. Naime, još jedna sjajna prezentacija nove generacije vrlo dobro pozicioniranog modela „dačije daster” odigrala se na 320 kilometara udaljenoj od Beograda–Staroj planini. U inscenaciji snega i loših puteva idealnih za prikazivanje bestseler modela ove kuće iz okrilja „Reno– Nisan”  korporacije. Jer gde bolje prikazati efikasnost u preko dva miliona komada prodatog SUV– a  u čitavom svetu, nego u jednom od sjajnih zimskih centara Srbije.

 

Visok, podvozan i sposoban za ekstremne uslove.

Istina je da možda za manju popularnost na zimskoj sceni Srbije, sama Stara planina nije ni malo „kriva” . Iako mogu da se okrive lošiji putevi, koji se sada postojano obnavljaju  i manjak jačih skijaških staza, ali samo zdanje na Jabučkom Ravništu hotela „Stara planina hotel &spa” je sličan luksuznim hotelima iz Alpa, opremljenih za porodični odmor, ali uz svoje ljubimce koji su dobrodošli u ovom „pet frendli” hotelu . To je odličan izbor sa aspekta porodica, jer  postoje svi mogući sadržaji koji čine boravak dobrim rešenjem. Uz odlične animatore, deca mogu da uživaju u opremljenim igraonicama ali i roditelji da predahnu u sjajnom spa centru ovog idiličnog i vrlo luksuznog planinskog mesta za odmor.

Još od samog polaska iz Beograda i hotela „Radison Blu” imali smo u najavi lepo vreme, iako su nas na odlasku iz glavnog grada ispratili oblaci koji su ličili na obilne zimske padavine. „Mišićavi” novi model popularnog auta na ovim prostorima, odavao je snagu i sigurnost  a 17 inčni točkovi nisu davali da se zabrinemo i ako uđemo u obilne padavine, jer pogon na sva četiri točka i dobri zimski pneumatici su garantovali da će nas izvući iz mnogih eventualno loših situacija na putu. Kako je i rekao na kasnijoj prezentaciji Vladimir Jeremić velike su bile izmene na karoseriji ovog bestseler modela pa tako je uz bolju izolaciju i novi izgled dobio još sijaset prednosti za ovakava zimska putešestvija. Sama silueta je sada daleko snažnija  i daje veoma robustan i siguran izgled ovom modernom SUV–u   pa se nismo plašili ni najave smetova od metar visine na području oko Stare planine.

Brzo se stiglo do prvog stajališta nadomak Aleksinca nakon provere i dopune (vrlo minimalne) goriva. Iznenadili smo se koliko je malo potrošio novi „daster” od 115 konjskih snaga i 1,6 litara zapremine u osnovnom paketu opreme. Od Aleksinca se snežni pokrivač već često može naći ne samo kraj puta, već i na obodu kolovoza. Silazak sa autoputa je obeležio izuzetno loš kvalitet iskrpljenog asfalta ka Svrljigu, kojeg je ogibljenje „dastera” sa lakoćom apsorbovalo i pored novih 17″ točkova koji su još jedan od noviteta kada su u pitanju bolji paketi opreme na novom modelu.

Prolazeći  Kalnu, snežni smetovi, kraj očišćenog puta su  kako su nam i najavili skoro 1m visoki, tako da je to bio pogodan momenat da na MediaNav sistemu svi koji su ga imali u opremi vozila, aktiviraju još jednu novost – 4×4 monitor, koji je prikazivao uzdužni i poprečni nagib, kao i kompas. Primetili smo da je počela da raste i potrošnja goriva, usled sve niže temperature i sve višeg nagiba puta. Bila je daleko iznad uobičajenog proseka koji smo imali tokom većeg dela puta, ali ta brojka je i dalje bila vrlo korektna i u granicama dozvoljenog za ovaku zimsku vožnju.  Bili smo primorani da puno „radimo” sa manuelnim menjačem jer,često , usled neraščišćenih imovinsko pravnih sporova put se zbog starih kuća pod zaštitom sužava toliko da ga jedino jedan auto može proći, uz jak saobraćaj, kamione za snabdevanje i sve više turista.

Direktor „Reno– Nisan –Srbija” Milan Belin, predstavlja novi „daster”

Kad smo stigli kroz sneg i uspone dobro očišćenim putevima, odmah smo se ubacili u „spa velnes raj”  uz  bazen sa slapom, saune , parna kupatila , đakuzije , masaže što je dodatno obogatilo utisak o hotelu svih kolega koji su prvi put kročili u njega. Gastro ponuda je izuzetna , tako da ćete zasigurno nadoknaditi svaku kaloriju potrošenu na skijanju ili u sankanju sa naslednicima. Pansionski restoran „Balkan”, i a la kart restoran „Gondola” koja je i zapravo pušačka zona u hotelu, nudi  uživanje u jelima koja se pripremaju pred vama ali i izuzeznom izboru vina i destilata (rakija) sa ovih prostora, kao što je za nas bio ukus vina „Regent”  vinarije Aleksić iz 2013. godine . Sam restoran Gondola” bio je i poprište izuzene večeri nakon zvanične prezentacije „pr ”i marketing tima:  Ivane Mitrović , Vladimira Jeremića i direktora „Reno Nisan Srbija, Milana Belina, koji nas je uveo u priču o novom „dasteru” .

 

U izjavi za „Pinklu” Milan Belin  je rekao: –Iako ne možemo da utičemo na vreme predstavljanja novih modela,što je globalna odluka korporacije, ovo je zapravo sjajno vreme za novi „daster”. Kod nas ni  prošla  generacija nije pokazivala znake posustajanja na tržištu. Svakako da će nova akvizicija, osnažiti još više  prodaju u ovom segmentu i najaviti  dobre rezultate na predstojećem „BG kar šou” na Beogradskom sajmu u martu mesecu, koja „povlači”  prodaju za više meseci nakon ove priredbe–rekao je Milan Belin.

Da kažemo i par reči o izgledu i novim rešenjima,  nakon sedanja u novi „daster” . Gama odličnih atmosferskih i turbo benzinskih ali i dizel motora nije menjana u ovoj generaciji novog „dastera” što je dobro, jer zašto menjati nešto što je sjajno. Novi „daster” donosi nove pakete opreme, čiji su nazivi sada „esenšial”, „komfort” i „prestiž”. Ovi paketi menjaju već postojeće „ambijens” „laureat” i „fridom”, ali je ideja zapravo, da se za istu cenu, sada dobija dosta više opreme u novoj karoseriji, tako da  „prestiž” nudi „kiles”, digitalnu klimu, 17″ točkove i više modernih sigurnosnih sistema. Izbor benzinaca počinje atmosferskim 1,6 motorom poreklom iz Nisana koji razvija 115 konjskih snaga. Najjeftinija varijanta sa „esenšial” paketom opreme i prednjim pogonom košta 11.990 evra. Sa istom opremom alii 4×4 pogonom „duster” košta oko 2.000 evra više. Razlika u ceni postoji i za verziju sa 1,2 turbo-benzincem od 125 KS – 4×2 i košta 13.990 a 4×4 15.990 evra. Cene dizelaša počinju od 13.990 evra za „daster” sa 1,5 dCi motorom od 90 KS, dok najjači od 110 konja sa 4×4 pogonom košta 16.390 evra.

Po snegovima Stare planine

Moramo da napomenemo znatno smanjen nivo buke u odnosu na prethodnu generaciju „dastera” što je bila zamerka. Iako nismo vozili preterano velikim brzinama do Stare planine, imali zimske pneumatike, pa uključen „ol vil drajv” pogon, znatno kraći menjački odnosi i sve ukupno, bilo je znatno tiše nego u prethodnoj generaciji „dastera”. To je, verujemo, značajno za ponos dizajn i inženjerskog tima koji su učesvovali u dolasku na svet nove generacije.

Štop svetla sada primetljivija

Jasno da je pored eksterijera,  „Dačija” značajno unapredila i enterijer. Centralna konzola sada ima tri metalna prstena koji predstavljaju kontrole novog automatskog klima uređaja, a tu su i novi prekidači za ostale funkcije kao što je aktiviranje ECO režima rada, uključivanje/isključivanje parking senzora, start/stop sistema i slično… Sve je to veoma efektno rešeno kako po pitanju kvaliteta materijala, a tako i po pitanju položaja – što je do sada bio standardni problem sa Dačija vozilima kod kojih su komande obično bile pomalo nezgodno pozicionirane. Sve u svemu nakon provedenih dan ipo u gondolama po sjajnim stazama koje JP „Skijališta Srbije” izuzetmno održavaju i hotelu koji zaslužuje mnogo više pažnje na zimskoj ski sceni Srbije sa svojim prostranim, ugodnim sobama,  kaminom i ukusnom hranom  verujemo da smo Vam pomogli da se odlučite gde bi sa naslednicima ali i nerazdvojnim kućnim ljubimcima  u zimskim ali i letnjim kraćim ili dužim odmorima . Ako se za to odlučite još uz novi „dačija daster” ljudi iz ovog poznatog brenda misle da se nećete pokajati.

Tekst i foto:D.K.–I.