Naša zemlja u konkurenciji za najbolju lokaciju za snimanje reklama i filmova na izboru u Los Anđelesu
Ne samo što Srbija, četvrtu godinu za redom ima dvocifren porast broja stranih turista, već se kao jedna neistražena i za svetsku globtrotersku populaciju nepoznata turistička destinacija visoko kotira na listi želja međunarodne turističke zajednice kao zemlju koju treba videti. Ali osetiti njene boje, mirise i ukuse od prirode, preko sjajnih festivala, noćnog života li što svi ističu sjajnih gostolubivih ljudi koji znaju da prime i ugoste svakog putnika.
Naravno da to sve nije dovoljno za jednu izrazito turističku zemlju , pa su se nedavno naša kulturna dobra, savremeni umetnički pokret našli u žiži javnosti i time potkrepili sve što se o Srbiji priča kao jednoj izuzetnoj turističkoj tački na planeti.
Naime, naša zemlja se našla i po prvi put u konkurenciji za najbolju lokaciju za snimanje reklama u Los Anđelesu. Nominacije za najbolje lokacije za snimanje filmova, TV serija i reklama, koje dodeljuje svetska asocijacija menadžera lokacija (LMGI – Location Managers Guild International) i zvanično su objavljene 19. jula 2019.
Srbija se po prvi put, na ovoj listi našla zahvaljujući reklami ,,Organska hrana za sve“, koju je za nemački brend „Penny”, uradila beogradska produkcijska kuća Emote. Reklama je snimana u samom srcu Beograda i prikazuje kadrove Terazija, Uzun Mirkove ulice, starog železničkog mosta i novobeogradskih blokova. Srbija je tako stala rame uz rame sa Islandom (kampanja brenda Huawei), Turskom (reklame Nacionalne Geografije i South India Bank-a), kao i brendom Nike, čija se reklama našla u konkurenciji i za prestižnu nagradu Emi.
Nedavno je britanski BBC srpsku prestonicu uvrstio među pet najkreativnijih gradova sveta, nazvavši ga centrom savremene umetnosti u Evropi. Beograd je, kako se ističe, prava destinacija za ljubitelje brutalističke arhitekture, ali i mesto gde se galerije sve više fokusiraju na novu umetnost koja se stvara u Srbiji. Najavljena je i izložba Marine Abramović, koja će od septembra do januara biti dostupna u Muzeju savremene umetnosti.
Takođe, italijanski umetnički magazin Juliet je u fokus stavio rad savremenih srpskih umetnika poput Perice Donkova, Nine Todorović, Marije Dragojlović, Srđana Apostolovića, Vladimira i Milice Perić.
Pominjanje Srbije i njene prestonice, u ovakvom kontekstu, od strane svetskih medija i stručnjaka iz oblasti kulture, je od izuzetne važnosti za promociju turističkog i kreativnog imidža zemlje, kao i promenu percepcije Srbije kao turističke destinacije. U istraživanjima, koje je Turistička organizacija Srbije sprovela tokom 2018. Godine, o stavovima i navikama inostranih turista, preko 32% ispitanika navelo je kulturno-istorijsko nasleđe kao motiv za posetu Srbije i Beograda.
Pripremio: D.K.–I.
Foto:Branko Jovanović (iz arhive TOS–a)