Demokratizacija tehnologije više od veka

 Jedna od najznačajnijih auto kompanija na svetu Opel slavi uskoro 120 godina postojanja i uspešnog rada u auto industriji

Zli jezici, u centru auto industrije Amerike–Detroitu, kada su hteli da nerviraju ondašnje čelnike, Forda  pominjali su samo dostignuća jedinog, (tada)  pravog konkurenta( Mercedes se smatrao „državom za sebe”) na svetskoj automobilskoj sceni, drugog giganta Nemačke– Opel. Jer tradiciju, inovatorski duh, uspešnost u proizvodnji  automobila  a najvažnije uspeh na tržištu, dokazivao je žilavost ove kompanije iz Riselhajma. A kad se pogleda u nazad, postaju potpuno jasno koje principe prati ovaj auto kolos i naravno uspeh koji stiže iz toga.

Linija za montažu opel kadeta 1938. godine

Opel je jedan od proizvođača automobila sa najbogatijom tradicijom na svetu. Sledeće godine, brend će proslaviti 120 godina proizvodnje automobila. Nakon što je poslušala savete svojih sinova  Karla, Vilhema I Fridriha (Carla, Wilhelma i Friedricha), Sofi Opel (Sophie Opel) je rešila da počne sa proizvodnjom automobila 1899. godine – četiri godine nakon smrti osnivača kompanije Adama Opela. Ono što je započelo u garaži u Riselshajmu na Majni sa 65 ručno proizvedenih patentnih motornih automobila ,,System Lutzmann’’ je uveliko postalo masovni fenomen sa preko 70 miliona proizvedenih vozila do danas.

Opel patent motorvagen 1899. godina

Od samog početka, Opel je bio šampion u tome da proizvodi automobile najefikasnije moguće kako bi bili pristupačni za široku publiku. Na primer, Opel je bio prvi nemački proizvođač koji je uveo vrlo ekonomičnu proizvodnu liniju još 1924. godine Ovo je uticalo da „opel 4/12 PS” ,,Laubfrosch’’ i kasnije sve varijante „opela 4 PS” postanu bestseleri. Kompanija smeštena u Riselshajmu je već 1930-ih proizvodila tehnološki napredne automobile za mase u vidu modela „opel P4” i„kadet” (već tada sa samonosećom karoserijom).

Opel GT iz 1968. godine

Proizvedeni su u Nemačkoj i na taj način je nemački inženjering postao pristupačan i dostupan. Opel je čak ostao veran svojim vrednostima demokratizacije mobilnosti kada je razvijao sportski automobil: pristupačan auto iz snova, Opel GT, je stigao na puteve 1968.

Ideje vodilje  Opela:

Kada su se konji kretali ispod haube: Opel počeo sa patentnim motornim automobilom 1899. godine. Mobilnost za mase: „Doktorwagen”, „Laubfrosch” i „Kadett” su trasirali put. Od Lutzmann-a do Insignije: 120 godina proizvodnje automobila u Riselshajmu Cilj I moto kompanije sve do danas: „Opel demokratizuje tehnologije”

Priredio:D. K. –I.

Foto: „Opel”