Posle skoro četiri decenije bavarski gigant proizveo novi BMW R1250 GS, putnu ikonu svih „moto dugoprugaša” u svetu

Sinoć je pred brojnom publikom, medijima, poštovaocima i prijateljima brenda, kraj Ade u novo osmišljenom BMW Motorrad salonu premijerno predstavljen BMW R1250 GS. Motocikl koji je stekao neslućenu svetsku slavu i postao „ikona” svih moto dugoprugaša na svetu još skoro pre četiri decenije kada se pojavio dobio je novu verziju sa novim nivoom performansi.

Skoro 40 godina, u BMW Motorrad GS modelima dvocilindrični bokser motor garantuje moćan i pouzdan pogon, a sa najnovijom tehnologijom BMW –„šift kam” (Shift Cam), postignut je novi nivo snage i obrtnog momenta kroz ceo opseg broja obrtaja agregata. Istovremeno je smanjena potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova. Novi agregat radi “uglađenije”, a ceo motocikl se ponaša preciznijie od prethodne generacije. Motoavantura na putu, a i “off road” će biti potpuno uživanje uz novi GS. Produkt menadžer Lazar Radanov govorio je eksluzivno za „pinklu” –portal kvalitetnih informacija .

–Promovišemo večeras i novi neuobičajeni salon , gde ljudi mogu da dođu da se druže , igraju bilijar , flipere , bacaju pikado, popiju neku kafu ili sok i naravno pričaju o svojim iskustvima sa BMW motorima. Ali zvezda večeri je zapravo novi model, nastavak legendarnog modela– novi R 1250 GS sa unapređenim, još boljim motorom, sa novim elemntima sigurnosti. Sve u svemu je novi model u koji BMW polaže mnogo nade, I svi su veoma uzbuđeni samo još ostaju da se čuju utisci sa prvih vožnji.
Šta je to novo u odnosu na stari legendarni model?
–Pre svega agregat na kojim su urađeni ozbiljni zahvati. Povećana je zapremina , snaga, obrtni moment i to na manjim obrtajima. Manja je pri tome emisija izduvnih gasova , potrošnja goriva, uvedena je tehnologija „šift kam”–bregastog vratila koje omogućava varijabilno otvaranje ventila. Praktično dajući mnogućnost agregatu da se prilagodi, delimično ali i u potpunosti, opterećenju i trebalo bi, jednom novom iskustvu u vožnji, koje je i onako bilo već fantastično. To je posle evo 100 godina razvoja u BMW u bokser motora , nešto na šta smo veoma ponosni i očekujemo mnogo zbog toga–rekao je Lazar Radanov na kraju.

Nova generacija bokser motora sa BMW „šift kam” (Shift Cam) tehnologijom odlikuje povećana snaga i obrtni moment: 100 kW (136 ks) pri 7 750 o/min i 143 Nm pri 6 250 o/min (na prethodnom modelu: 92 kW (125 ks) pri 7 750 o/min i 125 Nm pri 6 500 o/min). Radna zapremina je sada 1.254 kubika (ranije 1.170). BMW „šift kam” varira trenutak i visinu otvaranja usisnih ventila, a bregasto vratilo je dizajnirano tako da ih asinhrono otvara što povećava vrtloženje smeše goriva i vazduha, što omogućava efikasnije sagorevanje. U skladu sa ovim sistemom redizajnirani su i lanac, izduvni sistem, podmazivanje i ubrizgavanje goriva.
Sada u standardnoj opremi dolaze ASC i Hill Start Control, kao i LED prednje svetlo, dok su LED dnevna svetla opcija. Kada je konektivost u pitanju, multifunkcionalna instrument tabla sa Bluetooth-om i TFT ekranom od 6,5 inča su takođe deo standardne opreme. Riding Modes Pro, sa dodatnim režimima vožnje – Dinamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro i Dinamic Brake Assistant DBC, dostupni su kao opcionalni sistemi.

Novi BMW Motorrad model u osnovnom paketu dostupan je po ceni od 16.690 evra, a može se poručiti i testirati u BMW salonu u Radničkoj 8 u Beogradu. U novom ambijentu, salona očekuje vas veliki izbor aksesoara i dodatne opreme, a “opuštena” atmosfera i toplina ambijenta koje su postignute adaptacijom u skladu sa najnovijim BMW Motorrad standardima učiniće da se osećate kao u svom dnevnom boravku.
Tekst i foto:D.K.–I.