Dugoprugaš dobio naslednika

Posle skoro četiri decenije bavarski gigant proizveo novi BMW  R1250 GS, putnu ikonu svih „moto dugoprugaša” u svetu

Svi su željno iščekivali otkrivanje novog GS–a

Sinoć je pred brojnom publikom, medijima, poštovaocima i prijateljima brenda, kraj Ade u novo osmišljenom BMW Motorrad salonu premijerno predstavljen BMW R1250 GS. Motocikl koji je stekao neslućenu svetsku slavu  i postao „ikona” svih moto dugoprugaša na svetu još skoro pre četiri decenije kada se pojavio dobio je novu verziju sa novim nivoom performansi.

Brojna publika stigla da vidi novi salon ali i novu BMW akviziciju

Skoro 40 godina, u BMW Motorrad GS modelima dvocilindrični bokser motor garantuje moćan i pouzdan pogon, a sa najnovijom tehnologijom BMW –„šift kam” (Shift Cam), postignut je novi nivo snage i obrtnog momenta kroz ceo opseg broja obrtaja agregata. Istovremeno je smanjena potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova. Novi agregat radi “uglađenije”, a ceo motocikl se ponaša preciznijie od prethodne generacije. Motoavantura na putu, a i “off road” će biti potpuno uživanje uz novi GS.  Produkt menadžer  Lazar Radanov govorio je eksluzivno za „pinklu” –portal kvalitetnih informacija .

BMW R 1250 GS u crnoj i beloj varijanti

–Promovišemo večeras  i novi neuobičajeni salon , gde ljudi mogu da dođu da se druže , igraju bilijar , flipere , bacaju pikado, popiju neku kafu ili sok i naravno pričaju o svojim iskustvima sa BMW motorima. Ali zvezda večeri je zapravo novi model,  nastavak legendarnog modela– novi R 1250 GS sa unapređenim, još boljim motorom, sa novim elemntima sigurnosti. Sve u svemu je novi model u koji BMW polaže mnogo nade, I svi su veoma uzbuđeni samo još ostaju da se čuju utisci sa prvih vožnji.

Šta je to novo u odnosu na stari legendarni model?

–Pre svega agregat na kojim su urađeni ozbiljni zahvati. Povećana je zapremina , snaga, obrtni moment i to na manjim obrtajima. Manja je pri tome emisija izduvnih gasova ,  potrošnja goriva, uvedena je tehnologija „šift kam”–bregastog vratila koje omogućava varijabilno otvaranje ventila. Praktično dajući mnogućnost agregatu da se prilagodi,  delimično ali i u potpunosti, opterećenju i trebalo bi,  jednom novom iskustvu u vožnji, koje je i onako bilo već fantastično. To je posle evo 100 godina razvoja u BMW u bokser motora , nešto na šta smo veoma ponosni i očekujemo mnogo zbog toga–rekao je  Lazar Radanov na kraju.

Svi su želeli da čuju kako zvuči novi GS pa su ga i startovali ljudi iz „Delta motors” –Ada

Nova generacija bokser motora sa BMW „šift kam” (Shift Cam) tehnologijom odlikuje povećana snaga i obrtni moment: 100 kW (136 ks) pri 7 750 o/min i 143 Nm pri 6 250 o/min (na prethodnom modelu: 92 kW (125 ks) pri 7 750 o/min i 125 Nm pri 6 500 o/min). Radna zapremina je sada 1.254 kubika (ranije 1.170). BMW „šift kam”  varira trenutak i visinu otvaranja usisnih ventila, a bregasto vratilo je dizajnirano tako da ih asinhrono otvara što povećava vrtloženje smeše goriva i vazduha, što omogućava efikasnije sagorevanje. U skladu sa ovim sistemom redizajnirani su i lanac, izduvni sistem, podmazivanje i  ubrizgavanje goriva.

 

Sada u standardnoj opremi dolaze ASC i Hill Start Control, kao i LED prednje svetlo, dok su LED dnevna svetla opcija. Kada je konektivost u pitanju, multifunkcionalna instrument tabla sa Bluetooth-om i TFT ekranom od 6,5 inča su takođe deo standardne opreme. Riding Modes Pro, sa dodatnim režimima vožnje – Dinamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro i Dinamic Brake Assistant DBC, dostupni su kao opcionalni sistemi.

Pun novi salon

Novi BMW Motorrad model u osnovnom paketu dostupan je po ceni od 16.690 evra, a može se poručiti i testirati u BMW  salonu u Radničkoj 8 u Beogradu. U novom ambijentu, salona očekuje vas veliki izbor aksesoara i dodatne opreme, a “opuštena” atmosfera i toplina ambijenta koje su postignute adaptacijom u skladu sa najnovijim BMW Motorrad standardima učiniće da se osećate kao u svom dnevnom boravku.

Tekst i foto:D.K.–I.