Kimko zaslužno među velikanima

Intervju Milan Sekicki:

Poznata fabrika novim modelima i bestselerima ušla u prvu ligu proizvođača motocikala

Sve što je kompanija Kimko prošla na svetskom moto tržištu, ne bi li se „uhvatila” ravnopravno u koštac sa velikanima iz Amerike, Japana i Evrope, vredelo je truda, jer je najzad zaslužila mesto među svetski važnim proizvođačima motocikala. To se svakodnevno dokazuje sa novim modelima, pa i u klasama u kojima nisu bili zastupljeni ranije. Zato nam je Milan Sekiciki iz Novog Sada, generalni uvoznik za region, predstavio sve novitete ovog značajnog brenda za novu sezonu.

„AK 550” Kimko perjanica i za ovu sezonu

–Od svih noviteta najpre treba pomenuti „iksajting 400 es”, i „pipl es 150”–rekao je na početku razgovora ovaj stručnjak.– Zapravo su proizvedeni još prošle godine u matičnoj fabrici, ali smo čekali da ih predstavimo kod nas na Sajmu automobila u Beogradu, na samom početku sezone. I jedan i drugi motor spadaju u najjače u klasi. „Iksajting” ima 36 konjskih snaga a „pipl es 150” 14 konja, četiri ventila iako su skuteri tih kubikaža bili do sada sa dva ventila, što je novost i za nas. Oba skutera su razvijena za evropsko tržište. „Pipl es 150” prevashodno za Mediteran –Italiju, Španiju, gde se preferiraju veliki točkovi. „Iksajting 400” je u Nemačkoj prošle 2018. proglašen za skuter godine. To su sjajni motocikli, pogotovu „iksajting 400” koji očekujemo da bude naš nosilac prodaje. Posle 200 i 250 kubika, istog modela, linija postoji i kupci je prepoznaju, pa to od nas traže. Za razliku od modela „AK 550” koji je premijerno prikazan prošle godine, što je nešto potpuno novo za Kimko na tržištu skutera. Agregat sa dva cilindara i dva klipa, 56 konjskih snaga zhvata jedan segment tržišta gde Kimko tek treba da se pozicionira. Tu, gde su već duže prisutni proizvođači iz Japana, pa BMW.–

Ima li „povratnika” u brend, koji su već isprobali Kimko?

–Uglavnom su naši kupci „povratnici” u brend, kupci koji su već vozili Kimko. Ovi koji su „stali u red”, za kupovinu novog „iksajtinga” su sve naši stari kupci, koji su još od prošle godine čekali da se pojavi i da ga kupe bez prevelikog razmišljanja.

Koji su efekti izlaganje na Sajmu automobila, je li to „povuče” naviše prodaju čitave sezone?

–Najviše zavisi od  pozicije gde se izlažu motocikli, ali još više od vremenskih uslova za sajam. Jer, kad nas vreme posluži kao ove godine i svi kupci i ljubitelji mogu da dođu svojim motociklom, onda se to pokaže i na prodaji kasnije čitave sezone. Nas je iskreno iznenadila količina tražnje ove godine, a da li će tako biti do kraja sezone videćemo. Ove godine je tri puta veća tražnja nego u istom periodu prošle godine, terebalo bi da bude uspešna sezona.–

Tri puta veća tražnja za skuterima u odnosu na prošlu sezonu–„Kimko ergela”– za svakog ponešto

To se slaže sa našim davnašnjim nastojanjima da se saobraćaj u gradovoma daleko više odvija na motociklima i skuterima?

–Jeste, za mene je iznenađenje što u Beogradu nema daleko više skutera. Putujem dosta i po drugim zemljama, gde je klima slična Beogradu, i tamo se voze motocikli 12 meseci godišnje, dok ih je u Beogradu, na broj stanovnika, procentualno jako malo. Da li je to zbog dosta ograničavajućih propisa za polaganje i vožnju motocikala i skutera do 50 kubika, jer se svuda u Evropi vozi do 125 kubika sa „Be” kategorijom, za automobil. Kod nas je uopšte, mali procenat vozača koji imaju „A” i „A1” dozvole. Drugi razlog je, mislim, još uvek slaba saobraćajna kultura kod mnogih vozača, da paze na vozače motocikala. Jer svima je bolje sa motociklima, manja je gužva u saobraćaju, dok vozačima automobila je samo važno da istaknu kako motori prave probleme u saobraćaju… Na zapadu je uobičajeno da prvih pet sekundi na semaforu svi čekaju da prvo krenu skuteri i motocikli i ni jedan automobil ne kreće. Ne znam kada će to naši vozači da shvate.

Sve više Kimko je prepoznat kao dostavni motocikl?

–Tačno je, puno motora prodajemo kao dostavno vozilo. To je velika reklama, jer su naši motorcikli izdržljivi zahvalni za eksploataciju. Kimko se profilisao kao apsolutni broj jedan, kao dostavno vozilo po gradovima. Pouzdan , izuzetno ekonomičan, mali potrošač, uz jeftino održavanje, skromne plastike, koje nisu skupe i ako se oštete Tako da su „agiliti” i  „keri” šampioni i veliki dostavljači rade isključivo sa tim našim modelima.–

Kako prolazi na tržištu nova perjanica AK550?

– Kao što sam pomenuo već, za „AK 550” će nam trebati par godina proboja da se pozicioniramo, jer je nov u segmentu u kojem Kimko nije imao predstavnika. Ta klasa  sport turing skutera zahteva, ime, brend poznati naziv motora. „AK 550” je perfektan motocikl, vozači koji su ga kupili su prezadovoljni. To je najjači moticikl u sport turing klasi sa 56 konja, videćemo kako će ići na dalje. Cena mu je 10.600 evra ali uz popuste je skoro hiljadu manje(oko 9.700 evra) i uz to obavezno dajemo neki moto poklon. Ali mi smo navikli da držimo dobre cene, jer naša marža nije velika. Neki veliki popust, ne možemo da damo, jer tako je maržiran u fabrici, ali kupci koji znaju kakav su kvalitet naši motocikli i ne pitaju za popuste. Zato smo na Sajmu prodali 20 komada i još šest se čeka. To su efekti dobrog brenda, koji se već prepoznaje po kvalitetu i izdržljivosti –rekao je na kraju Milan Sekicki.

Tekst i foto:D.K.–I.