Zlatibor predstavio svoju ponudu na 44. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu
U halama kraj Save održan ja Sajam turizma. Pod sloganom „Kad je odmor nije teško” od 23. do 26. februara 2023. godine u halama 1, 1A i 4 predstavilo se oko 350 izlagača iz 33 države, među kojima je i osam novih država sa afričkog kontinenta.
Zemlja partner 44. Sajma turizma bila je Narodna Republika Kina, sa kojom Srbija ima izvanredne partnerske odnose u privredi, kulturi i drugim oblastima, a ovogodišnji sajam bio je prilika da se, uz pomoć i podrške Ministarstva za turizam i omladinu Srbije, unapredi turistička razmena. Kina je pripremila bogat program, u kome su posetioci sajma mogli da uživaju, jer je prezentacija bila sveobuhvatna, od gastronomije do turističkih potencijala
Destinacije kontinuirano prisutne na sajmu i omiljene kod domaćih turista su i ove godine bile: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Kipar, Severna Makedonija… kao i prošlogodišnji učesnici – ostrvske destinacije Maldivi, Sao Tome & Principe.
Premijerno je na sajmu ove godine svoje turističke atrakcije, prirodne lepote i osobenosti predstavili su: Alžir, Burundi, Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija.
U sajamskim halama razgovarali smo sa Aleksandrom Seničićem direktorom Nacionalne asocijacije turističkih agencija Juta, koji nam je prokomentarisao sajam iz agencijskog ugla .
Kakav je značaj sajma i dolaska Kine kao partnera, jedne od najznačajnijih „aut going” zemalja na svetu?
–Ono što je važno da kažemo je da sama činjenica da je Kina glavni partner i pokrovitelj sajma je ogromna stvar –započeo je direktor Jute. –U svakom smislu, političkom, ekonomskom, bilo kom, jer Kina to ne praktikuje. Nije bila partner najvećih sajmova turizma u Berlinu, Londonu. Dakle, jednostavno, oni su dovoljni sami sebi. Imaju ogromno unutrašnje tržište a brojke putovanja van Kine su upravo fascinantne. Pre epidemije korone oko 130 miliona Kineza je putovalo samo po Evropi. Oni su zanimljivi svima jer to je mnogo više nego što Evropljani putuju po Evropi. Mislim da mi ne razumemo značaj, koliko je to važno da imamo podršku Kine. Redovna avio linija koja treba da se otvori sa Pekingom doprinosi tome, s pravom se očekuje da imamo veliki broj putnika. Dakle to je ono što je mnogo važno.
Turistička organizacija Zlatibor učestvovala je na 44. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu od 23. do 26. februara 2023. godine.
Zlatibor se predstavio u okviru Turističke organizacije Regije Zapadna Srbija, u hali 4 beogradskog sajma.
Pored najave predstojeće letnje sezone, sve posetioce štanda Zlatibora dočekali su zanimljivi noviteti i informacije o sadržajima kojima će „zlatna planina” i dalje zadržati svoje mesto u vrhu turizma Srbije.
U okviru štanda Zlatibora svoju ponudu predstavili su brojni hotelijeri i turističke agencije, tako da su posetioci imali priliku da se detaljno informišu o cenama, popustima i promo-paketima koje je turistička privreda pripremila za predstojeći period i upoznala sa turističkom ponudom Zlatibora za predstojeću prolećnu i letnju sezonu, sva četiri sajamska dana od 10.00 do 19.00 časova.
Turistička organizacija Zlatibor je iskoristila priliku da predstavi nove sadržaje, objekte, značajne lokalitete, kao i manifestacije kojima će ulepšati boravak gostiju na Zlatiboru u godini jubileja kada se obeležava 130 godina organizovanog turizma.
Tekst : D. K. –I.