Kroz sneg i led Deliblata

U poznatu SUV porodicu stigao novi „audi ku–5 ”(Q 5), predstavljen na salonu u Parizu, a kod nas u Srbiji, nedavno, vožnjom po Deliblatskoj peščari, dok  zvaničnu premijeru upravo ima na 53. Međunarodnom salonu automobila na Beogradskom sajmu

Druga generacija luksuznog kompakta „Q 5” sa kvatro pogonom

Gde je bolje prikazati mogućnosti luksuznog kompakta  „audi ku–5”  sa novim tehnologijama i čuvenim kvatro pogonom, nego na ledu, snegu,  dubokom minusu pustare Banata, na test vožnji u kojoj su učestvovali i reporteri „Pinkle”. Posle obilaska ergele „ Stari Tamiš”, pored rasnih lipicanera,  Muzeja fijakera i zoološkog vrta, isprobali smo novi „ku 5 TDI kvatro es tronik ” sa 2,0 litara zapremine i 190 konja, kroz zamrnute vidike pustopoljana i oranica, glatkih od naslaganog leda i erozije vetra u Deliblatskoj peščari. Od Dolova preko Devojačkog bunara poljskim putevima, pa sve do Crepaje, preko ledenih „kratera” koje su napravili  snažni traktori. I pored proklizavanja i zamrznute podloge, „ku 5” je bio siguran u terenskim uslovima i zbog„pametnog kvatro pogona”.  Pogona koji „prepoznaje” idealan trenutak, da se uključi ili isključi, što pomaže pri uštedi goriva i uvek je, u deliću sekunde, dostupan vozaču.

Od Dolova preko Devojačkog bunara poljskim putevima, sve do Crepaje

Mora se reći da projektanti nisu bili preterano radikalni u menjanju dizajna druge generacije „ku 5”, jer očigledno, izgled prve generacije, nastale još 2008. godine, nije trebalo rušiti. Novi „ku 5” ima oštrije linije, novu masku hladnjaka, uže svetlosne grupe u LED tehnologiji, zadnji deo sa novim svetlosnim celinama i  uklopljene cevi, sistema izduva, u braniku. Upotrebom aluminijuma i lakih legura, „ku 5” je lakši čak  90 kilograma od prethodnika. Postavljen je na novoj „em –el –be– EVO” modularnoj platformi, za vozila sa uzdužno postavljenim motorima.

U enterijeru, displej od 8,3 inča prikazuje informacije u dva režima: sa klasičnim kružnim pokazivačima, koji podsećaju slikom na stare analogne merače za broj obrtaja i brzine, a drugi, sa navigacionim sitemom. „Kotrol ped” kraj menjača, omogućava da precizno baratate komandama, bez skidanja pogleda sa puta, jer sve radite prstom po pomenutoj, maloj navigacionoj ploči. Meki, kvalitetni materijali, kao i precizno, pedantno uklopljeni instrumenti, označavaju da automobil pripada premijum segmentu vozila. Prostran i širok, ima dosta mesta i za putnike pozadi, a uz doplatu, mogu se dobiti i klasična zadnja sedišta sa podesivim naslonima. Zapremina prtljažnika se kreće od 550 do 610 litara, što zavisi od položaja zadnjih sedišta, a ako se ona obore, dobija se 1.550 litara zapremine.

U ponudi su  četiri dizela i jedan bezinski motor, poznati iz modela „audi A4”. Dizeli od 2,0 litara zapremine, sa 150 konja (pogon samo na prednjim točkovima), pa 163, zatim 190 konjskih snaga, do varijante od 3,0 litara zapremine agregata sa 286 konjskih snaga i osmostepnim automatskim menjačem. Benzinski agregat od dve litre razpolaže sa 252 konjske snage. Trenutno, u Srbiji su u ponudi samo dva modela;  2,0 TFSI benzinac i 2,0 TDI dizel u tri različita paketa opreme, svi sa kvatro pogonom i automatskim „es tronik menjačima” i dvostrukim kvačilom.

Priznajemo da smo na vožnju pošli, uz dozu  podozrivosti, u led i sneg, van puteva, sa automatskim menjačem, ali sve je nestalo, kada smo uvideli koliko je menjač brzo reagovao. Adaptivni uljni amortizeri prilagođavaju snagu amortizacije svakog točka u različitim situacijama tokom vožnji. Sve zavisi od terena, stila vožnje i odabranog „drajv selekt” režima. I kad smo se „popeli” na asfalt, sve do Crepaje, ustanovili smo da su ubrzanja dobra, iako je težak čak tonu i 770 kilograma. Dakle, u terenskim uslovima, vrlo dobar, na putu, brz i precizan. Po „bord kompjuteru”, prosečna potrošnja je bila oko osam litara, na 100 kilometara, što je neuobičajeno malo, za „of roud” uslove., Početna cena  je od 44.510 evra pa nadalje.

Tekst i foto: D.K.–I.

Tehničke karakteristike:

Motor:  4 cilindra, turbo dizel 2,0 –TDI
Zapremina: 1.968 cm 3
Tip: EU 6
Snaga: 140 kw/190 ks / 3.800 obrt/min.
Momenta: 400 Nm pri 1.750–3.000 obrt/min.
Maksimalna brzina: 218 km/čas
Ubrzanje (od 0 do 100): 7,9 sekundi
Potrošnja: grad 6,8 lit./ 4,9 lit.van grada – fab./test prosek 8 lit.
Menjač: sedmostepeni automatski
Masa automobila min/maks. težina: 1.770/ 2.380 kg
Točkovi: 17 –20 inča
Rezervoar (maks): 65 litara
Zapremina prtljažnika: 550–1.550 litara
Dužina: 4.660 mm
Širina: 1.890 mm
Visina: 1.660 mm