„Leto je bliže”… na Sajmu turizma

Pripreme za najveća berzu putovanja i turistički događaj zemlje i regiona jugoistočne Evrope – 41. Međunarodni beogradski sajam turizma na Beogradskom sajmu, su u završnoj fazi

Pod sloganom „Leto je bliže nego što mislite“, od 21. do 24. februara 2019. godine 41. put jedna od najznačajnijih turističkih manifestacija u zemlji i regionu jugoistočne Evrope biće otvorena pod kupolama Beogradskog sajma. U čak sedam hala Beogradskog sajma predstaviće se najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije, međunarodni tur-operatori, promovisaće se najnoviji trendovi i zbivanja u međunarodnoj turističkoj industriji, novi koncepti i mogućnosti za putovanja i nove perspektive u razvoju turističkog biznisa.

Plaža „Navajo” na Zakintosu mamac za naše turiste

Sajam turizma već više od četiri decenije promoviše nove trendove, ideje i otvara perspektive u razvoju turističkog biznisa a značaj ove manifestacije za ukupnu ekonomiju i privredu Srbije prepoznat je i od strane  države. Mnogi su pokazatelji govorili da će prošla godina biti odlična za srpski turizam, što se i obistinilo a jedan od važnih uticaja na ove rezultate ima i tradicionalni  Sajam turizma na Beogradskom sajmu.

Za leto u Grčkoj uvek veliko interesovanje

Po podacima Republičkog zavoda za statistiku, Srbiju je  posetilo 3,430.522 turista, što je za 11 odsto više nego u  2017. godine. Zajedničkim snagama turističke  privrede i sjajnim promotivnim aktivnostima TOS–a u zemlji i inostranstvu, stiglo se do milijardu i 300 miliona evra zarade od turizma. Tako ovu, uvek potcenjivanu privrednu granu –industriju turizma, stavlja u red najefikasnijih naše ekonomije. Po nekim pokazateljima, turizam se nalazi na drugom mestu najuspešnijih privrednih grana. Dakle, rekordna zarada u rekordnoj godini, a sve to uz  podatak da četvrtu godinu zaredom imamo dvocifrenu stopu rasta broja turista, što je zapravo i doprinelo  visokom deviznom prilivu.

Štand MK „Mauntin Rizorta” bio izuzetno posećen na prošlogodišnjem Sajmu turizma

Regionalni i međunarodni karakter Sajma turizma potvrđuje činjenica da se ove godine još veći broj izlagača prijavio za učešće na sajmu, a značajan broj poslovnih posetilaca dolazi iz svih delova sveta u želji da prisustvuju jedinstvenom događaju koji na jednom mestu okuplja ljude sa zajedničkim poslovnim ciljevima i interesovanjima.

Na Beogradskom sajmu u toku su pripreme za ovaj najveći turistički događaj u zemlji i čitavom regionu. Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Bugarska, čiji je turizam u procvatu,  privlačna za turiste zbog mogućnosti za provod i odmor tokom čitave godine. Srbija i Bugarska ovim partnerstvom nastavljaju da unapređuju inače blisku turističku saradnju.

Plaža samo za hotelske goste, hotel „Klub Meri” u Nacionalnom parku „Olu Deniz” u Turskoj prodaje se izvanredno

Danka Selić generalna direktorka Beogradskog sajma je još ranije podsetila  na značaj i rekorde Sajmu turizma:

–Kroz Sajam turizma prošlo je, svih ovih godina, više od milion posetilaca uz 25 hiljada izlagača iz 180 zemalja. Zato je ovo jedna od najvažnijih priredbi na Beogradskom sajmu, gde se pored popusta i rezervacije aranžmana dešavaju i poslovni dogovori, između velikih turoperatora. Dakle segment „biznis to biznis” –B2B odslikava ovu veličanstvenu manifestaciju–.

Istovremeno uz 41. sajam turizma održaće se još tri manifestacije koje rastu svake godine po obimu i broju učesnika: 10. Međunarodni sajam vina „Beovajn”, 15. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme–„Horeka” i 15. Sajam suvenira “Posetite Srbiju“.

Novo na Sajmu turizma 2019. godine je da je u toku registracija  na„biznis to biznis”  –B2B poslovnom portalu. U saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva uveden je B2B poslovni portal, namenjen registraciji kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca i njihovom međusobnom umrežavanju. Poziv da se prijave na B2B portal otvoren i za medije koji ovim putem mogu da zakazuju sastanke i intervjue sa učesnicima i gostima sajma. Do sada je prijavljeno 425 izlagača i suizlagača i objavljen je 951 pregled profila.

MK „Mauntin Rizort” priprema i za ovo leto niz iznenađenja

Kao svake i ove godine je atraktivan edukativan stručni i prateći program: konferencije, prezentacije, promocije, degustacije…

Jedinstven događaj za susrete poslovnih ljudi u turističkom i hotelskom biznisu pratiće celodnevna dešavanja u okviru stručnog i pratećeg programa. Renomirani predavači sa teorijskim i praktičnim znanjima, kroz svoje edukativne prezentacije obezbediće posetiocima novo iskustvo i znanja i probuditi želju za putovanjima.Jedno od predavanja u organizaciji Beogradskog sajama koje će se održati je na temu ponašanja turista iz Švedske sa akcentom na aktivni i gastronomski turizam.

Prezentacije na štandovima, demonstracije ugostiteljskih veština na najmodernijoj opremi, kao i degustacije proizvoda, čine ovaj događaj primamljivim za sve učesnike.

Ekskluzivne sajamske pogodnosti, odabir destinacija za putovanje i odmor, ali i degustacija najboljih vina, rakije, pića i specijaliteta ovog podneblja, očekivano će i ove godine privući više od 75 hiljada posetilaca.

 

Tekst i foto: D.K.–I.