Na promotivnoj vožnji do Novog Sada, za auto novinare regiona, „Reno Nisan Srbija” prikazao novi „ reno koleos”– najluksuzniji SUV u ponudi francuskog giganta
Poznato je da ništa bolje ne uspeva od uspeha, pa je bilo prirodno očekivati novost iz Reno familije koja je i usledila u gami krosovera, segmenta sa najvećim povećanjem prodaje, od čak 35 odsto, u automobilskom svetu prošle godine. Zato je sled logičan, novi „koleos” nakon „kaptura” i „kađara”, postao je najveći model ove game vozila za sve namene. Praktično je upotpunio i ponudu luksuznih vozila „talisman”, „talisman grandtur” i „espas”. Simbioza sa Nisanom očigledno je uticala, ne samo na prvu generaciju „koleosa”(2008.god) već i sada, pruzimanjem platforme od „ nisan iks –trejla”. Luksuzno nadograđena, uz prepoznatljiv svetlosni „potpis” „talismana” izmenjeno pročelje, visoke bokove, puno staklenih površina i preglednost, sjajnu pogonsku gamu, s pravom očekuju uspeh na tržištu.
Tipičan predstavnik klase
Novi „reno koleos” je premijerno prikazan 2016. godine u Pekingu, nakon čega je počela prodaja u Australiji, Aziji, Južnoj Americi i na Bliskom Istoku. „Koleos” je na Stari kontinent stigao u junu ove godine, a od nedavno je i zvanično u ponudi na srpskom tržištu. Dužina automobila iznosi 4. 470 milimetara, a širina 1.840 mm. Prednjim delom prepoznatljiva maska hladnjaka sa velikim logom francuskog proizvođača i LED svetlosne grupe sa dnevnim svetlima u obliku bumeranga. Posebnu pažnju na zadnjem delu privlače svetla sa 3D grafikom.

„Koleos” je tipičan predstavnik svoje kategorije, odlikuje se visokim prednjim delom, integrisanim branikom uz par hromiranih manjih horizontalnih lajsni postavljenih iznad maglenki, izgleda moderno i robustno. U braniku se nalazi i širok usisnik vazduha, dok je na samom donjem kraju prisutna plastična ploča boje hroma praktično upotpunjuje dizajn čitavog „koleosa”. Na samom donjem delu vrata nalaze se plastični štitnici koji štite od udara kamenčića. Točkovi od 17 do 19 inča u ponudi novog „koleosa” poboljšavaju stabilnost i upravljivost vozila i dodaju sportsku notu. Na samom telu retrovizora smešteni su bočni pokazivači pravca što je postalo uobičajeno tehničko rešenje u kontrukciji modernih vozila.
Luksuz I udobnost
U enterijeru „reno koleos” je vrlo je prostran, kako na prednjim sedištima, tako i na zadnjoj klupi. Uz mnoštvo instrumenata dugitalnih disopleja , putnog kompjutera I velikog ekrana na centralnoj konzoli sa funkcijama navigacije. Ispred vozača nalazi se kožom obložen trokraki volan, iza kojeg je postavljena instrument tabla. Displej putnog kompjutera smešten je na tabli sa standardnim funkcijama koji prikazuje: ukupnu i dnevnu kilometažu, prosečnu i trenutnu potrošnju goriva, autonomiju kretanja kao i prosečnu brzinu. Na centralnoj konzoli izdvaja se displej navigacionog sistema, dok se ispod nalaze komande audio i automatskog dvozonskog klima uređaja. Sasvim ispod su komande tempomata i limitera, prekidač start/stop sistema kao i komanda prenosa i HDC-a. Između prednjih sedišta nalaze se komande navigacionog uređaja kojima se upravlja preko kružnog „džojstika”, a tu je i elektronska ručna kočnica.
Zvučnim, audio doživljajem se upravlja preko komandi smeštenih iza volana, što je jedno, od čini nam se dobrih Reno rešenja. Sve komande su na dohvata ruke, ergonomski postavljene precizno a ulazak u „koleos” ne zahteva period prilagođavanja. U automobil se ulazi lagano i komotno a ugodnost sedenja u njemu upotpunjavaju sedišta od napa kože u najvišem stepenu opreme „Inisijal Pari” Tu su i sjajni „Bouz” zvučnici pa kvalitet zvuka i jeste na najvišem nivou. Pokretni panoramski krov je zaokružuje luksuz novog „koleosa”.
Dizel srce novog „koleosa” u Evropi
U Evropu, novi „koleos” stiže sa dizel motorima od 130 i 175 konjskih snaga u šest varijanti snage, menjača, opreme i dostupan je sa pogonom na prednje točkove i u najnižem nivou. Snažniji 2.0 dCi razvija maksimalnih 128 kW(175KS), standardno je opremljen sistemom pogona na sve točkove i moguće ga je kupiti sa kontinualnim automatizovanim menjačem CVT. Reno koristi prednosti dokazanog Nisan pogona na svim točkovima (4×4) a isto tako iskustva iz Formule jedan, koja su donele izuzetnu efikasnost. Pogotovu manjeg od dva agregata, od 1, 6 dci sa smanjenjem zapremine, efikasnom konstrukcijom, arhitekturom i turbopunjčem.

Sistem pogona na sve točkove opremljen je elektronikom, koja deli obrtni moment između osovina. U uobičajeniom uslovima na putu omogućava vožnju samo sa prednjim pogonom, a do brzine od 40 km/h može se aktivirati pogon na sve točkove u razmeri između osovina pola–pola.
Putevima Srema i nazad
Iako nismo imali „koleos” na dužem testu prepoznali smo koliko kvaliteta I sjanih performansi nosi sa sobom ovaj najveći krosover u gami. Sama prezentacija bila je kao i uvek savršeno organizovana od strane Marketing PR tima „Reno Nisan Srbija”. Od izbora maršrute, koja je omogućila da se provere i testiraju mnoge od karakteristika novog „koleosa”, performansi, preko sistema pomoći vozaču i inovacija koje su unapredile komfor i podigle nivo uživanja u vožnji. Od Beograda I hotela „Radison blu” do Beočina iznad Dunava i potom Čeneja, vozili smo auto putem, pa lokalnim putevima Fruške Gore I Srema gde je „koleos” pokazao mnoge kvalitete udobnog, i za duge puteve komotnog automobila.
Uz uvodne reči na početku, specijalističkim auto novinarima iz regiona, obratio se direktor „Reno Nisan Srbija”– Milan Belin: –Oduševljeni smo pozitivnim reakcijama kupaca, koji su u salonima širom Srbije već videli novi „koleos” i nadamo se da ćemo ovim modelom biti tako uspešni kao i sa drugima iz SUV game–rekao je Milana Belin. O mogućnostima novog „koleosa” su nas, potom, na tehničkoj prezentaciji, kao i uvek, iscrpno informisali generalni direktor Milan Belin i šef marketinga Vladimir Jeremić. Sve nas, koji smo se toga dana našli na kraju ovog druženja sa novim „koleosom”, na „Salašu 137” pozdravila je za rastanak šef PR Ivana Mitrović. Potom smo se ponovo, udobno, ovim luksuznim automobilima, u popodnevnim časovima, našli u Beogradu i parkingu hotela „Radison blu”. U početnim paketima opreme, cena za model sa dizel agregatom od 130 konja je od 22. 500 evra sa petogodišnjom garancijom, bez PDV–a.
Tekst: D.K.–I.
Foto:„Reno” i D.K. I.
Copyrights:www.pinkla.rs