Moderan monovolumen

„Reno senik” u četvrtoj generaciji spojio sve dobre osobine klase i posle dve godine od pojavljivanja prima pohvale i na probirljivom auto tržištu Evrope

Francuski šik u najskupljoj verziji „reno senik– inisijal Pari”

Posle više od dve decenije  jedan od prvih kompaktnih monovolumena u svetu i Auto godine Evrope 1997. a koji je u svoje četiri generacije, do sada, prodat u više od pet miliona primeraka obnovio je ponudu  u ovom rastućem segmentu vozila. Iako je prošlo više od dve godine od kada je 2016. godine promovisana nova četvrta gnetracija „reno senika”  samo dokazuje sve atribute  zbog kojih je i postao toliko popularan prilagodljivost, prostranost, praktičnost i udobnost na dužim putovanjima.

Praktični i efikasni naplatci od 20 inča

Dopadljiv izgled u bikolornima varijanatama dopunjuju veliki 20.– inčni naplatci  koji uzdižu praktičnost i efikasnost, uz bogatu ponudu motora i sjajan tehnološki napredak sa mnogim sistemima za pomoć u vožnji.  Jedan od najnaprednijih je za aktivno kočenje u nuždi (AEBS) sa prepoznavanjem pešaka. U obe verzije, regularnoj i produženoj („grand senik”) karakterističan monovolumenski  oblik je povećan. Karoserija 20 mm šira od prošle generacije, viši razmak od podloge 40 mmm, duži osovinski razmak, prepust skraćen… Potom, tu su još nagnuto vetrobransko staklo, panoramski stakleni krov, prepoznatljiv svetlosni potpis  prednjih svetala i već pomenuta dvobojna karoserija.

Treba napomenuti da novi sigurnosni sistem aktivnog kočenja sa prepoznavanjem pešaka je deo serijske opreme „reno senika”. Tu su sistemi za održavanje vozila u saobraćajnoj traci aktivan između 70 i 160 km  na sat) kao i sistem za otkrivanje  umora vozača kontrolom algoritma koji je razvila kompanija „Boš”.

Čak četiri dizela i dva benzinska motora, uparenih sa šestostepenim  manuelnim ili šesto–sedmostepnim automstskim menjačem sa dvostrukim kvačilom su u ponudi i zadovoljavaju mnoge ljubitelje automobila.  To su „enerdži Tce 130” benzinski agregat sa turbopunjačem koji uz malu potrošnju goriva daje veliku energičnost u vožnji. Potom dizel „dci 160 EDC” sa 160 konja jedna od najpopularnijih motora koji krasi izuzetna mala potrošnja goriva, miran rad, dinamične vozne osobine i  i vrhunska efikasnost. Tu je „dci 130”– dizel, sa 130 konjskih snaga za svakodnevnu vožnju sa sjajnom, niskom potrošnjom i velikom efikasnošću.

Prepoznatljiv Reno prednji kraj „senika”

Kao kompaktni monovolumen u obe verzije, ima veliku modularnost i nudi mnoštvo praktičnih detalja. Jedan u nizu je svakako sistem, preuzet od većeg modela „espas”, kojim se „obaraju“ sedišta poptuno u pod. I to bez napora, jednostavno, na dva načina, putem komande na velikom centralnom displeju sistema „R-LINK 2” ili preko kontrolnog tastera smeštenog u prtljažniku.

„Senik” ima pet sedišta i zapreminu prtljažnika od 572 litre, što je, inače, najbolji rezultat u klasi. Verzija „grand senik”  može da ima pet ili sedam sedišta, tako da prostor namenjen prtljagu varira od 765 do 596 litara. Uz ovo, u enterijeru postoji još dodatnih 63 litre zapremine u vidu različitih ostava i pregrada. Posebno je interesantna pomična centralna konzola, smeštena između udobnih sedišta, čija je zapremina čak 13 litara, kao i fioka od 11,5 litara, umesto „pregrade za rukavice“, koja se automatski zaključava kada se vozilo zaustavi.

 

Podvozan, vrlo pregledan i zaista siguran za jednu pa i brojnu porodicu na dužim ili kraćim putovanjima. Ugodan osećaj pri vožnji  i u gradu, jer veliki točkovi nudu visinu i dobru preglednost, sijaset mogućnosti da se preko visokih ivičnjaka parkirate gde god ima mestra ne mareći  za visinu  trotora  jer  velike 20 cola felne, sa gumamma, „gutaju” sve.

U svakom slučaju daleko prijatnija i dizajnerski  dopadljivija verzija starog „senika” koji je neprestano pokušavao da ponudi nešto novo a to je sada u ovoj četvroj generaciji i više nego uspeo.

Tekst i foto: D. K.–I.