Vozili smo „reno kaptur” sa novim agregatom „Tce 130” uz sjajne impresije
Još od 2013. godine kada se pojavila prva verzija „kaptura”, tada novog krosovera u gami Reno, mišljenja su bila podeljena, ali jedno je sigurno, ovaj krosover je postao toliko popularan da je na mnogim tržištima prodajom nadvisio i neprikosnoveni „klio”. Ovako, dobro rangiran na top listama prodaje nije ni imao potrebe za veće zahvate od povremenih „šminkanja”. Sve do trenutka kada je, u predvečerje prikazivanja nove generacije, prikazan novi motor koji će krasiti drugu generaciju ovog uspešnog monovolumena. Fabrika nije slučajno odabrala trenutak i nije bila bez strpljenja, već su je na to naterali novi „WLTP” propisi. Naime, novi protokoli su čvrsto stupili na snagu u januaru 2018. godine smenivši stari sistem (30 godina star) obračunavanja izduvnih gasova „NED” . To je zapravo i iniciralo debi novog „TCe” motora od 1,33 litara zapremine i pre predstavljanja druge generacije „kaptura” prošlog meseca u Nemačkoj, na auto salonu u Frankfurtu.

Iako je zapravo izgradjen na platformi „klia”, „kaptur” deli mnogo toga sa uspešnim modelom alijanse „nisan džukom”. Sa 4.12 metara duži je 11 centimetara od „klia”, što ga i dalje ostavlja u kompaktnoj klasi, zgodnoj pre svega za grad. Samo, ono što ga čini znatno drugačijim je visina. Viši je koliko i duži, čak 11 cm, što mu daje, pomalo terenski izgled. Reno inženjeri nisu napravili samo još jednu uspešnu kopiju nosa „klija” iako su pratili „nju luk” Renoa pa je „kaptur” potpuno, ipak posebno, dizajnerski prepoznatljiv iz svih uglova.

U mehanici donjeg postroja nema ničega spektakularno novog, motor je napred poprečno, („MacPherson”) opružne noge napred i torziona osovina pozadi. Preradili su uspešno „kliovo” ogibljenje kako bi moglo da nosi znatno više težište „kaptura”.
Spolja je ovaj monovolumen veoma dopadljiv, uglast ali i zaobljen. U procesu osvežavanja, dobio je nove LED potpise u prednjim svetlima, izmenjen gril hladnjaka i jako povećan Reno znak. Za više pakete opreme spremne su i kompletne LED prednje svetlosne grupe. Među opcijama je i velik broj kombinacija boja, uključujući i dvobojne kombinacije karoserije i krova.

Novi agregat ima 1.33 litre radne zapremine, za razliku od prethodnika koji se uklapao u 1.1 klasu. Ovaj agregat su zajednički razvili alijansa „Reno –Nisan Dajmler”, a svetu zvanično prikazali na salonu u Ženevi 2018. Uz turbokompresor i direktno ubrizgavanje benzina i varijabilni razvod usisnih i izduvnih ventila, ovaj četvorocilindraš svojih maksimalnih 130 KS dostiže pri 5.000 o/min, što znači da maksimalnu snagu dostiže u sličnoj zoni obrtaja kao i prethodnik. Međutim, najveća razlika ne krije se u 10 konja više, nego u 30 Nm većem obrtnom momentu koji dostiže pri nižim obrtajima.„Kapturovi” prednji točkovi sada dobijaju 220 Nm već od 1.500 o/min i zadržavaju ga do 3.500 o/min. I sa prethodnim agregatom „kaptur” je, po pitanju pogona, bio sasvim dobro motorizovan, a sada je pogotovo, bez obzira da li se radi o gradskoj ili vožnji otvorenim putem.

Naše iskustvo vožnje sa novim agregatom je više nego pohvalno jer je automobil dobio dinamiku koju, čini se, nije do sada imao. Startnost i podvoznost na bilo kom putu, planinskom, brdskom ali i po pretrpanim ulicama gradova. Neuobičajeno dobro „leži” u krivinama iako je visina koja ga karakteriše činilo se prepreka za dobro ležanje na uskim planinskim, „brzim” putevima, gde smo ga vozili, oko Kuršumlije, Radan planine i obroncima Kopaonika. Auto ne gubi ritam ni na uzastopnom penjanju na visove, obilaženju teretnjaka za snabdevanje, po uskim dvosmernim saobraćajnicama gde je potreban dobar start, i još bolji odziv agregata na dodavanje gasa, što je sa „kaptur”–ovim novim „srcem” daleko lakše.
U enterijeru, realno, ima daleko više prostora nego u „kliu”. Dodatna visina, a i dužina, stvorili su zapreminu u kabini koja stvara dobar osećaj. Naravno, kao i drugi krosoveri „kaptur” ima uspravna sedišta. Prednja su odlično ergonomski profilisana, pa su i dosta udobna. „Hodovi” vozačevog sedišta su dugi i može se naći odličan položaj za upravljačem. Širine u zoni ramena vozača i suvozača ima dosta. Zadnja klupa formalno jeste za tri osobe, ali dosta izražen profil u sredini ipak je čini objektivno namenjenu za dve osobe. Takođe, dosta visok tunel na podu vozila dodatno smeta trećoj osobi pozadi. Iako uspravno, sedenje je udobno, sa mnogo mesta za glavu i dovoljno mesta za noge, naravno uzevši u obzir da je ovo ipak kratak automobil. Zanimljiva i praktična je mogućnost skidanja navlaka sedišta jednostavnim otkopčavanjem zipova, što dozvoljava lako i detaljno održavanje.
Čitava zadnja klupa je pomična, po dužini čak 16 centimetara, pa se može „stići” i do prostranijeg prtljažnika, a bez da se preklapa naslon stražnje klupe. U brojkama izraženo, kada se stražnja klupa gurne skroz unapred, prtljažnik raste na 455 litara. Kada je klupa na mestu „kaptur” se može pohvaliti sa 377 litara prtljažnika, što je 77 litara više od „klia”. U osnovi, sve do sada pomenuto i pravi najveću razliku izme običnog B i B SUV segmenta – osetno više prostora. A i funkcionalnost je sasvim zadovoljavajuća. Deo za rukavice se otvara u stilu fijoke, ima prostora za odlaganje sitnica, a na naslonima prednjih sedišta su rastegljive gurtne, za štampu i magazine tokom putovanja.
Multimedijalni ekran od sedam inča je osetljiv na dodir, a „R Link” nudi „Android Auto” aplikaciju i „Tom–Tom” navigacioni sistem. Audio sistem je dobar, a uz najviše pakete opreme, kao što smo mi imali u test vozilu ide i odličan „Bose” audio paket, koji daje sjajan zvuk, a tu je i koristan „park assist” sistem.
Iako je već prikazan „kaptur” druge generacije, po nama je za 17.890 evra koliko košta u „Intens” opremi, „TCe 130 kaptur” koji smo vozili sa novim agregatom dobar izbor, jer dobijate po relativno niskoj ceni odličan krosover.
Tekst i foto D. K. –I.