Osvežavanje legende

Pejazaži Šumadije, u okolini Aranđelovca, bili su inscenacija za vožnju nove verzije, sedme generacije „večnog golfa” 

Nakon debija na sajmu automobila, dobili smo poziv da novog „golfa” i provozamo, 100 kilometara od Beograda– do etno sela „Babina reka” u blizini Aranđelovca.Samo prikupljanje u konvoj, otežavalo nam je manevrisanje u saobraćajem pretrpanim ulicama Beograda, ali izbor rute je uvek važan. Jer, tek kada izađemo iz grada, možemo da probamo razne režime vožnje, „vešanja”, kočnice, držanja pravca ali i rad agregata.

„Izvukli” smo se na auto put, kod čuvenog „Plavog mosta”, pa sporijom vožnjom kroz stari Bubanj potok, sve do nove naplatne rampe. Desetine traka na novoj stanici, par kilometara dalje, odisale su širinom i delovale svetski moćno. Stranci su prilazili oprezno ali i automobili sa našim tablicama, nekako u čudu, što nema gužvi. Iako poštujući sve propise, izazivali smo pažnju, snimanjem u vožnji nove modele „golfa”, sa prozora i kroz krovne, panoramske otvore. Samo skretanje ka Aranđelovcu, preko Mladenovca, pa sve do stizanja u etno selo „Babinu reku” bilo je prepuno „kidanja” kolone, zbog gustog lokalnog saobraćaja i prepreka u vidu traktora i drugih poljoprivrednih mašina.

Nakon silaska sa auto puta, negde ispred Mladenovca, u vožnji novi „golf”.

Kod ovakvih akcija uvek ima uzbuđenja, jer među prvima vozite nov i popularan auto, pa je opreznost velika. Imali smo idealan, sunčan dan, sa dobrim svetlom za snimanje, kako je to ocenio naš majstor fotografije Vladimir Marković a bio je i blizu cilj našeg kraćeg puta. Živopisno etno selo „Babina reka”, popularno zbog prirode, vode i širokog prostora za vikend ili duži letnji boravak. Gde deci neće biti dosadno uz livade, potoke, mostiće, jezerca, kučiće i mačiće za igru. Ali mir i za roditelje, gde mogu uz domaću hranu da odmore „umornu gradsku dušu”, uvek u žurbi, rokovima.

Od devet vozila, koje su auto novinari imali na raspolaganju, sa motorima: „1.0 tsi – 110 konja, 1.6 tdi– 90 i 115 konjskih snaga, pa 2.0 litara zapremina sa 150 konjskih snaga i sa de– es– ge 7- stepenim menjačem, najtraženiji su bili „elektro golf” koji čini budućnost Folksvagena, kako je rekao direktor Milan Lazić za „pinklu.rs”.  Kao i model sa motorom od jedne litre zapremine i tri cilindara sa 110 konja i izuzetnim performansama. Sama fabrika opisuje „golf” kao „tablet na točkovima” jer se može povezati „pametnim” telefonima preko raznih „infotejment” sistema. To je i prvi model koji ima mogućnost upravljanja putem gestova, ispred ekrana.

„Golf” i raj za decu –livade ,mostići i jezerce

Oprez dizajnera ogleda se u što manjim promenama dokazano kvalitetnog modela. Novi su branici, svetlosne grupe, poklopac motora, blatobrani pa sada izgleda kao širi, jači – „nabildovaniji” narodni automobil.

U unutrašnjosti, instrument tabla  je digitalizovana, a vozač može odabrati jedan od više grafičkih profila. Što se tiče oslanjanja i pogona, mali 1,0 litara trocilindraš, pokazao je  pokretljivost, dinamiku, visok oobrtni momenat. Nije zaostajao za „tdi” agregatom od 1,6 litara i 90 konja koji smo prvo vozili. Cene počinju od 15 hiljada evra u „trend lajn” paketu opreme, za trocilindraš (1.0 l i 110 konja), do čak 45 hiljada evra, za elektro verziju budućnosti– ovog „večnog auta” nemačkog giganta.

Tekst: D.K. –I.

Foto: V . Marković

Copyrights:www.pinkla.rs