Više od dva miliona turista posetilo Srbiju u periodu januar –jul 2019. a kampanja TOS–a „Vidi Srbiju…” ušla u uži izbor za pretižnu svetsku marketinšku nagradu
Naš turizam beleži konstatan dvocifren rast nekoliko godina uzastopno, a tako se nastavlja i ove godinu. Naime, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u periodu januar–jul 2019. godine za prvih sedam meseci našu zemlju je posetilo 2,04 miliona turista što je čak pet posto više u odnosu na isti period prethodne godine. Od ukupnog broja turista 1,07 miliona su bili domaći gosti, što predstavlja porast od šest posto u odnosu na isti prošlogodišnji period. Broj inostranih posetilaca povećan je pet procenata odnosno na 970 699 ljudi saopštila je Turistička organizacija Srbije.
Srbija beleži i rast od šest odsto u broju noćenja ostvarenih 5,68 miliona noćenja. Mereno brojem ostvarenih noćenja domaći gosti su najviše boravili u banjskim mestima (37 odsto), zatim slede planinska mesta ( 36 odsto), dok su stranci najviše boravili u Beogradu, Novom Sadu, na Kopaoniku,Zlatiboru, Vrnjačkoj i Sokobanji. Od izabranih turističkih mesta, domaći turisti najviše su se odmarali na Zlatiboru, u Vrnjačkoj banji, Sokobanji i na Kopaoniku.

Od inostranih zemalja, najveći broj noćenja u periodu januar –jul, ostvarili su turisti iz BiH zatim slede turisti iz Kine, Crne Gore, Turske, Rusije. Značajan rast ostvaruju turisti iz Kine, kojih je u prvih sedam meseci više 51 odsto. Dvocifren rast u broju noćenja ostvarili su turisti iz Rusije (40 odsto više), Nemačke (21 odsto),Hrvatske (17 odsto), Bosne i Hecegovine (15 odsto) i Turske (14 odsto).
U isto vreme napredak i na marketinškom planu našeg turizma u svemu što čine Turistička organizacija Srbije i Ministarstvo prepoznaje se i u svetu. Tako je digitalna kampanja TOS–a „Vidi Srbiju –Koje ćeš momente pamtiti ovog leta” ušla je u uži izbor za prestižnu nagradu „International Travel & Tourism Awards 2019”, u izuzetno zahtevnoj kategoriji „Najbolja digitalna kampanja u turizmu”
Naime, reč je zaparavo o globalnoj nagradi za koju konkurišu marketinški projekti u oblasti turizma iz celog sveta. Tako se kampanja naše nacionalne turističke organizacije našla, rame uz rame sa velikim digitalnim kampanjama poput: „Visit Britain – Great British Surprise, Destination Abu Dhabi 2018, Join me in Jamaic”...
Kako je na veoma inventivan i originalan način promovisana turistička ponuda Srbije video „momenti” imali su više od 6,5 miliona pregleda na društvenim mrežama TOS–a. U isto vrme broj pratilaca na TOS–ovim profilima Instagram i Tviter, u vreme kampanje od dva ipo meseca uvećan na Instagramu 30 odnosno na Tviteru 35 procenata.
Proglašenje pobednika ovog znčajnog marketinškog takmičenja „International Travel & Tourism Awards 2019” biće održano u Londonu tokom „World Travel Market-a” jednog od najznačajnijih sajamova turizmu u svetu.
Pripremio : D. K. –I.
Foto : TOS