Popularan SUV

  Vozili smo „kia sportidž” četvrte generacije, pouzdan sportski terenac ovenčan nagradama

Globalni prodajni hit i dobitnik svetskih nagrada („Red dot” i „iF design”) „kia sportidž” je možda i najupečatljiviji sportski terenac  u zaista pretrpanom C– SUV  segmentu. Naime od 2015. godine predstavljeno je  više od desetak novih modela u ovom popularnom segementu, gde rezultati prodaje kod svih brendova beleže rast. Najprepoznatljiviji su pored „sportidža”, „pežo 3008”, „reno kađar”, „nisan kaškai”, „VW tiguan”, „ford kuga” …

Popularan u Srbiji „kia sportidž”

Podmlađeni „sportidž” četvrte generacije, predstavljen je auto novinarima još pre Sajma automobila u Beogradu ali tek smo nedavno uspeli da uđemo u pretrpan program test vožnji. Milan Derbogosijan šef za odnose sa medijima Kia–Srbija, uspeo je da pronađe termin, da za posetioce portala kvalitetnih informacija www.pinkla.rs prenesemo prva iskustva iz vožnje  restilizovanom akvizicijom ovog poznatog brenda.

Na test vožnji „Pinkle” našla se verzija sa dizel motorom 1,6 CRDI za koji „Kia”  tvrdi da je njihov najčistiji dizelaš ikad proizveden. Maksimalna snaga ovog agregata iznosi 136 KS uz obrtni moment od 320 Nm sa pogonom na svim točkovima a pratio ga je paket opreme „EX Fresh”. Uparen je sa sjajnim 7-DCT automatskim menjačem sa dva kvačila. Ova kombinacija odlično vrši svoju funkciju i kako je reč o menjaču koji je u potpunosti vlastiti proizvod verujemo da su inženjeri sve vreme tokom razvoja menjača radili fina podešavanja i usklađivanja sa motorom. Svojim „fejsliftingom“ oduševljava stručnjake. Novi „sportidž” je zadržao prepoznatljivost, ali je dizajnerskim elementima postigao daleko svežiju spoljašnjost i mladalačku energiju.

 

 

U crnoj boji predmet želja mnogih

Novi “sportidž” je podmlađen, od novog izgleda prednjeg branika, pa do svetla za maglu koja su sada efektnije uklopljena u celinu. Tu su i upečatljiva dnevna LED svetla. Redizajn je doživeo i zadnji kraj automobila. Vodoravna  LED svetla oblika slova C su sada elegantija i međusobno su spojena.

Što se tiče same unutrašnjosti, ona nije značajnije menjana, ali je svakako dodatno “upeglana”. Zanimljivo je da i kupci koji se odluče za niže pakete opreme u kojima se ne dobija navigacija, mogu da imaju prikaz mape na centralnom ekranu. Zahvaljujući kompatibilnosti info-zabavnog sistema sa „Android Auto” i „Apple CarPlay” aplikacijama, vozači mogu da koriste mape iz pametnih telefona, koje su se pokazale u nekim slučajevima i bolje nego one ugrađene u automobilu.

 

Napredni sistemi bezbednosti i asistencije su sada daleko brojniji nego u prethodnoj verziji. Tempomat u saradnji sa sistemom za držanje trake omogućava daleko lagodniju vožnju, posebno na autoputu. Tu su i automatska duga svetla, senzor za kišu koji takođe samostalno uključuje brisače, sistem za prepoznavanja saobraćajnih znakova, kao i upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača.

Agresivan i skladan „nos”

U zimskim uslovima vozači će ceniti grejane retrovizore, kao i prednja i zadnja sedišta, a tu je i sistem protiv zamrzavanja brisača.

Vozač se prijatno oseća u kokpitu, jer će pod prstima imati volan i menjač presvučene kožom. Dvozonska klima i info-zabavni sistem, koji je prilično jednostavan za korišćenje, upotpunjuju pozitivan utisak.

 

Prijatan kokpit, moderan i pristupačan

Cena voženog modela iznosi 27.590 evra. Ako vam pogon na sva četiri točka ili automatski menjač nisu preko potrebni, ovaj iznos umanjite za 1.600, odnosno 1.700 evra.

Inače, novi model je, uprkos modernizaciji i novim motorima, cenovno u rangu s prethodnim modelom. Tako sada najjeftiniji “sportidž” sa benzinskim motorom 1.6 GDI i 132 KS košta 18.990 evra, dok je najjeftinija dizel verzija 21.690 evra.

Zadnji kraj skladan i prostran

Šta reći o vožnji osim da je vrlo upravljiv i siguran na drumu. Vozili smo ga do obronaka Radan planine, par kilometara od našeh prirodnog čuda  Djavolje varoši, pokraj veštačke akumulacije Ćelije. Gde god da smo stali ljudi su ga zagledali i raspitivali se za snagu, cenu i vrednost ovog u Srbiji veoma popularnog modela.

U krivinama siguran i postojan bez previše rizika, ukoliko vozač ne pretera sa brzinom. Na usponima i bez asfalta, pogon na sva četiri točka i sjajni već pomenuti sedmostepeni DSG menjač, činili su da se i pod „malim gasom” uspenjete gde bi mnogi automobili zastenjali. Dakle, ne previše veliki potrošač i nakon povratka u glavni grad, to smo ustanovili po količini goriva u rezervoaru, sa prosečnom potrošnjom od oko sedam i po litara u mešovitoj vožnji: auto put, planinski putevi sa puno krivina ali i sa malo vožnje van čvrste podloge (zemlja, šljunak, pesak). Kao i ranije kad smo pisali o „sportidžu”, nije nezaslužena slava koju ima širom meridijana ali i kod nas u zemlji Srbiji, –pouzdan i dobar automobil.

Tekst i foto: D.K.–I.